سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد مینیاتوری ۴۰۰ ساله  در هند نیاز به توجه و مرمت دارد

حوزه/ یک مرکز فرهنگی در هندوستان در مورد عدم توجه مقامات به یک مسجد مینیاتوری باستانی ۴۰۰ ساله در ایالت آندراپرادش ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به این بنای تاریخی بی نظیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، یک مرکز فرهنگی در ایالت آندرا پرادش هندوستان، نسبت به عدم رسیدگی مقامات به یک مسجد مینیاتوری باستانی 400 ساله در شهر الورو در گودواری غربی ابراز نگرانی کرد.

مرکز فرهنگی ویجایاوادا و امراواتی به نقل از یک باستان شناس هندی این منطقه روز جمعه اعلام کرده اند که این مناره از نظر ارتفاع و ساختمان از نوع خود در سرتاسر هندوستان بی نظیر می باشد و در کنار مدرسه ای بدون مراقبت قرارگرفته است.

سیوانگی ردی باستان شناس هندی در این باره گفت: این مسجد مینیاتوری 3 فوت ارتفاع و 5 فوت عرض دارد و از سنگ ساخته شده و سبک معماری آن مربوط به دوره قطب شاهی می باشد. این بنای تاریخی توسط مقامات مورد بی توجهی قرار گرفته و مورد مرمت و بازسازی لازم قرار نمی گیرد.

به گفته وی پس از ارزیابی های دقیق باستان شناسی، تصور می رود که این مسجد ممکن است در اوایل قرن 16  پس از میلاد ساخته شده باشد.

این مسجد از دو قوس محراب گونه با ارتفاع  یک فوت  تشکیل شده و دو مناره هم اندازه آن در  دو طرف روی یک سقف قرار گرفته اند.

تا پیش از این غیرمسلمانان محلی از این مسجد مراقبت کرده بودند. و از آنجایی که این مسجد اندازه کوچکی دارد، محلی ها آن را مسجد بودا(کوچک) یا مسجد یکشنبه می نامند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha