پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

​حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار گفت: اصل اسلام با فقر و تنگدستی به شدت مخالف است و این امر بارها در کلام معصومین علیهم السلام تاکید شده است، تا جایی که در بسیاری از احادیث و روایات دینی تلاش برای امرار معاش خانواده و فرزندان کمتر از جهاد در اسلام معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان عرصه اقتصادی شهرستان بیجار، اظهار داشت: امروز اقتصاد یکی از مهمترین ارکان زندگی بشری است و کسی نمی تواند منکر این مهم باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار با اشاره به اینکه در دین اسلام به مسئله اقتصاد به صورت بسیار ضروری نگاه شده است، گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرمایند:«کسی که در طلب روزی خانواده خود کار می کند و به سعی و کوشش تن می دهد مانند مجاهدی است که در میدان کارزار برای خدا جهاد می نماید».

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: به اشتباه برخی اسلام را تمرین مشق فقر معرفی می کنند در حالی که اسلام عکس این موضوع را بیان داشته است و همیشه جامعه را به سمت و سوی تجارت، بازرگانی  و اشتغال سوق می دهد و فقر را در بین مسلمین ننگ و عار می داند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در کار خود باید موازین شرعی و عرفی را رعایت نمایند تا خداوند به کسب و کار آنان برکت دهد، افزود: حضرت امام علی(ع) می فرمایند:« کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی در اختیار دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری بکار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد».

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار ادامه داد: امروز کشورهای مستکبر با استفاده از قدرت اقتصادی خود بر سایر دول فشار می آورند و از این طریق می خواهند به منافع و مقاصد پلید استعماری خود برسند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه امروز فعالان اقتصادی در جامعه وظایف سنگینی بر عهده دارند، گفت: کسانی که به نوعی توانایی ایجاد اشتغال برای افراد بیکار به ویژه جوانان را دارند، باید سعی کنند بستر این مهم را فراهم سازند و بدانند که خداوند متعال نیز در این زمینه آنان را حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام محمودی در ادامه به مسئله اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری سالیان قبل به کرار واژه «اقتصاد مقاومتی» را به مسئولان و مدیران دولتی و بخش خصوصی تذکر می دانند که این نشان می داد که معظم له از وضعیت اقتصادی جهان و نیز تشدید تحریم های اقتصادی دشمنان با خبر بودند، لذا همه باید در زمینه اجرایی کردن منویات امام خامنه ای مبنی بر اقتصاد مقاومتی تلاشمان را دو چندان کنیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار اظهار کرد: اصل اسلام با فقر و تنگدستی به شدت مخالف است و این امر بارها در کلام معصومین(علیهم السلام) تاکید شده، تا جایی که در بسیاری از احادیث و روایات دینی تلاش برای امرار معاش خانواده و فرزندان کمتر از جهاد در اسلام معرفی نشده است.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود بازاریان و اصناف را به رعایت انصاف دعوت کرد و گفت: امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی فشارهایی بر عامه مردم وارد آورده است، لذا هرگونه انبار و احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه به امید گران شدن آن در آینده، از گناهان کبیره و نابخشودنی در اسلام معرفی شده است و باید به شدت از این فعل حرام دوری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha