چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیاده روی

رئیس اداراه اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می کند، اکنون در جاده های اربعین، چیزی فراتر از وحدت در حال شکل گیری است و آن همدلی میان مسلمانان و آزادگان جهان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  سید محمد هادی روح الامینی در جمع خبرنگاران پیرامون اربعین حسینی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان دین اسلام، امام حسین (ع) را عامل وحدت آفرین مسلمانان می دانند، اظهار کرد: محبت و عشق به حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست، اکنون در جاده های اربعین، چیزی فراتر از وحدت در حال شکل گیری است و آن همدلی میان مسلمانان و آزادگان جهان است.

وی در ادامه افزود: امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می کند، عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی رنگ خون گرفته اند و صدها هزار زن و کودک از خانه و کاشانه خویش آواره شده اند.

کارشناس دینی بیان کرد: اما در این وانفسا وقتی که امیدها رو به ناامیدی می رفت چراغ هدایت حسین(ع) ظلمت ها را شکافت و حول محور دردانۀ پیامبر اسلام هنگامه ای عظیم به پا شد، اعجازی خیره کننده که جهان را متحیر می کند و فرصتی بزرگ فراروی امت اسلامی قرار داده تا شاهراه هدایت را بازیابند، اربعین حسینی فصلی دیگر از بازگشت انسان به اصل خویش است.

رئیس اداراه اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون در سرزمین عراق که اهالی آن سال هاست از ناامنی و تروریسم رنج می برند، جریانی عظیم در حال شکل گیری است، بزرگترین گردهمایی جهان که هر جمع دیگری در برابر آن رنگ می بازد.

وی اذعان کرد:  قریب بیست میلیون نفر از عاشقان اهل بیت (ع) که در میان آنان رنگ و زبان و پست و مقام فاصله ای نینداخته است در این پیاده‌روی بزرگ که با نیت زیارت امام حسین (ع) در اربعین شهادت ایشان شکل می گیرد، علاوه بر شیعیان، بسیاری از مردم جهان از جمله اهل تسنن و مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام روح الامینی تصریح کرد:  درحالی که دشمنان سعی می کنند با دروغ و فریب و انواع حمایت های مالی و تدارکاتی، گروه های تروریستی چون داعش را تقویت کنند و به نام اختلافات میان مذاهب اسلامی، آتش تفرقه را شعله ور کنند اما در سوی دیگر  جاذبۀ حسین (ع) دل های پاک را به سوی خود می کشد و تمام اختلافات را به همدلی بدل می کند.

وی یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز امسال در راستای ایجاد وحدت بین شیعیان جهان از محل موقوفات منطبق با برپایی عزاداری امام حسین(ع) تعداد 20 هزار پیشانی بند با شعارهای یاحسین و... تهیه کرد و در موکب حضرت علی اکبر(ع) در مرز چزابه و همچنین بین زائران کربلا در همایش بزرگ پیاده روی اربعین توزیع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha