چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

عضو خبرگان رهبری بر لزوم مشارکت جدی نخبگان حوزه و دانشگاه در تدوین نهایی سند الگوی پیشرفت کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: حکمت و دوراندیشی مقام معظم رهبری در ارایه رهنمود و راهکار به منظور تدوین سند افق پیشرفت 50 ساله کشور باعث شده که نخبگان کشور اعم از حوزوی و دانشگاهی در این قضیه مشارکت کنند و مهم این است که این مشارکت و همکاری و نظردهی بیش از پیش و فعالانه تر باشد.

وی افزود: در واقع مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی که سیاست‌های کشور و نظام را پیگیری می‌کنند می کوشند تا ضمن ارزیابی عملکردها و راه‌های رفته، افق‌ها و چشم اندازهای بلندتری را برای کشورمان و حتی امت اسلام ارایه دهند که زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: در همین ابلاغ اخیر رهبر معظم انقلاب، ایشان از کلیه صاحب‌نظران خواسته اند که با همفکری و نظرخواهی و ارایه نکات موردنظر باعث شوند که در یک مدت زمان یک یا دو ساله، سند جامع الگوی پیشرفت در افق ایران 1444 تدوین شود و برنامه ها و خط مشی های کلی کشور بر همین اساس به پیش برود.

وی اضافه کرد: طبعاً در این خصوص همه نخبگان و همچنین مراکز و نهادها باید با احساس مسئولیت وارد عمل شوند تا با بسیج همگانی زمینه تحقق این مهم فراهم آید.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha