پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش «حکمت و تمدن در ایران اسلامی»

حوزه/ همایش امسال «حکمت و تمدن در ایران اسلامی» به مناسبت روز جهانی فلسفه، با حضور صاحب نظران، ۲۸ آبان در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران افتخار دارد با همکاری«انجمن علمی حکمت و فلسفه ایران»، همه ساله همایشی را به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار کند.

عنوان همایش  امسال «حکمت و تمدن در ایران اسلامی» است. موضوع حکمت و ارتباط آن با تمدن از موضوعات اصلی صاحب‌نظران است ودر مورد ایران که در طی قرون مهد تمدن عالم اسلام بوده است، حائز اهمیت است که دانسته شود حکمای مسلمان چه سهمی در آن داشته‌اند و هم اکنون چگونه می‌توان از آن بهره‌مند شد.

در این نشست دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر مهدی گلشنی، دکتر مهدی محقق، دکتر شهرام پازوکی، حجت‌الاسلام حسن طارمی‌راد، حجت‌الاسلام دکتر محسن الویری، دکتر اصغر منتظر قائم و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه درباره ابعاد مختلف موضوع همایش سخنرانی، و دیدگاه‌های مختلف را درباره ارتباط حکمت و تمدن در عرصه‌های علم، صنعت و فرهنگ در تاریخ ایران اسلامی مطرح خواهند کرد.

عناوین سخنرانی‌های اصلی همایش به شرح زیر است:

زمان برگزاری: دوشنبه28 آبان‌/ ساعت 14 تا 18:00

محل برگزاری: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، واقع در تهران، خیابان ولی­عصر (عج)، خیابان نوفل ­لوشاتو، کوچه آراکلیان، پلاک 4.

شرکت برای عموم با ارائه کارت شناسایی معتبر آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha