جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک سوم مردم بریتانیا مانع از رفتن کودکانشان به مساجد می شوند

حوزه/ یک نظرسنجی جدید که توسط سازمان «تعامل و توسعه مسلمانان» در بریتانیا انجام گرفته نشان می دهد که مسئله اسلام هراسی در بریتانیا معضلی است که حداقل نیمی از مردم آن را واقعی می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تایمز، یک گزارش جدید نشان می دهد که مسئله اسلام هراسی در بریتانیا به قوت خود باقی است.

براساس نظرسنجی کومرس که توسط یک گروه با عنوان «تعامل و توسعه مسلمانان» انجام گرفته و هدف آن مشارکت بیشتر جامعه اسلامی در رسانه ها و  سیاست می باشد، یک سوم بریتانیایی ها مانع رفتن کودکان شان به مساجد شده و یک پنجم آن ها تصور نمی کنند که یک فرد بتواند در عین حال هم مسلمان و هم انگلیسی باشد.

تقریبا دو پنجم جمعیت شهرهای بریتانیا  در صورتی که مسجدی در همسایگی شان ساخته شود یا یکی از اعضای خانواده آن ها با مسلمانان ازدواج کنند، احساس نگرانی می کنند. یک پنجم آن ها خوششان نمی آید یک خانواده مسلمان در نزدیکی آن ها سکونت داشته باشد.

با این حال این گزارش نشان می دهد بسیاری از اعضای جامعه بریتانیا تصور می کنند که خشونت علیه مسلمانان بیشتر تقصیر جناح های سیاسی راست افراطی است و مسلمانان کمتر تقصیردار هستند و نسل جوان تر نسبت به نسل های قبلی مدارای بیشتری از خودشان نشان می دهند.

 

اسلام هراسی واقعی است

در این میان تقریبا نیمی از مردم 48% بر این عقیده هستند که سوءبرداشت ها علیه اسلام، مسلمان بودن در بریتانیا را دشوار ساخته است و بیش از نیمی از آن ها 58% درصد عقیده دارند که اسلام هراسی یک معضل حقیقی محسوب می شود. 47% عقیده دارند که مردم بریتانیا تحمل شان نسبت به مسلمانان کمتر شده و 48% نیز عقیده دارند که تبعیض علیه مسلمانان نسبت به دیگر مردم ادیان دیگر بسیار بیشتر است. درحالی که مسلمانان تقریبا 5% جمعیت بریتانیا را تشکیل می دهند با این حال بیش از یک سوم پاسخ دهندگان تصور می کنند که آن ها چهار برابر این رقم هستند.

ساندر کاتوالا مدیر آینده بریتانیا یک اتاق فکر مستقل معتقد است که یافته ها نشان دادند که «سطح نگران کننده ای از سوءبرداشت علیه مسلمانان» به چشم می خورد.

وی معتقد است این مشکل بیشتر مربوط به جوامع با تنوع جمعیتی کمتر بوده و می گوید: روابط محلی خوب میان ادیان در کلاس های درس متنوع و شهرها مهم است؛ اما کفایت نمی کند. ما نیاز داریم که نسل های مختلف در جوامع کمتر متنوع نیز تعامل داشته باشند.

شهزاد امین مدیر اجرایی سازمان تعامل و توسعه مسلمانان نیز در این رابطه می گوید: اغلب اوقات مردم وجود اسلام هراسی را زیر سئوال می برند و مردم بریتانیا پاسخ آن را دارند و بیش از نیمی از آن ها آن را یک مسئله واقعی می دانند و ما باید به کم همدیگر به جنگ این مشکل برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha