جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برخی قانونگذاران مصری به دنبال ممنوع سازی پوشیه هستند

حوزه/ پس از اینکه الجزایر، پوشیدن چهره و پوشیه را برای کارمندان دولتی ممنوع ساخت، هم اکنون برخی قانوگذاران مصری خواستار تصویب ممنوع سازی پوشیه به بهانه های امنیتی دراین کشور آفریقایی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از AW، درحالی که مسئله پوشیه هم اکنون به یکی از مباحث داغ برای محدود کردن زنان مسلمان تبدیل شده، برخی قانونگذاران مصری نیز خواستار تصویب ممنوعیت های علیه پوشیه به ویژه در موسسات آموزشی و دولتی هستند.

قانونگذاران سکولار و لیبرال در مصر مبحث ممنوع سازی پوشیه را به دلایل امنیتی بیان کرده و مدعی شده اند که برخی حملات تروریستی در گذشته توسط افرادی انجام شده که پوشیه داشته اند و برخی مردان نیز برای فرار از دست پلیس یا هنگام انجام جرایم مختلف به این پوشش دست می برند.

گفتنی است در حالی که اخیرا الجزایر، کشور دیگری در شمال آفریقا اقدام به ممنوع سازی پوشیه برای کارمندان دولتی به ویژه در محل کار کرده، حکم اخیر صادره توسط سازمان ملل، ممنوعیت هایی که فرانسه علیه پوشیه و حجاب اسلامی می گذارد را نقض حقوق بشر دانسته که می توانند مشکل ساز شوند.

لازم به ذکر است با وجودی که هیچ تخمین رسمی از تعداد زنانی که پوشیه می زنند در مصر وجود ندارد، سیاستمداران مصری سعی دارند ممنوعیت حجاب چهره را در این کشور در قالب مسائل امنیتی جا انداخته و آن را یک معضل سیاسی یا اجتماعی ندانند. درحالی که دولت جدید روی کار آمده در مصر تلاش زیادی برای مبارزه با نمادهای مذهبی در پیش گرفته است، به نظر نمی رسد که دانشگاه الازهر، بزرگترین مقام اهل سنت در مصر قدمی در راستای مخالفت و محکوم سازی این حرکت بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha