شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعزام مبلغات

حوزه/ خانم جلالی با اشاره به حضور حداکثری طلاب و اساتید مدرسه علوم اسلامی کوثر در راهپیمائی اربعین، گفت: تعدادی از طلاب و اساتید زباندان این مدرسه به عنوان مبلغه در موکب هایی که بدین منظور راه اندازی شده است حضور یافته و حقانیت مکتب اهل بیت(ع) و اهداف قیام عاشورا را به تشنگان معرفت تبیین می کنند.

خانم خدیجه جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور مبلغات مجتمع علوم اسلامی کوثر در راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، طلاب و اساتید مدرسه علمیه کوثر حضور پررنگ و باانگیزه ای در راهپیمائی بزرگ اربعین دارند و مسئولان مدرسه نیز از هر گونه حمایتی که در حد توان مدرسه باشد و موجب حضور حداکثری مبلغات در راهپیمائی اربعین شود، دریغ نمی کنند.

نویسنده کتاب "پیام بر عاشورا" افزود: با توجه به این که تعدادی از طلاب و اساتید ما زباندان هستند؛ از این رو به عنوان مبلغه در موکب هایی که بدین منظور راه اندازی شده، حضور یافته و حقانیت مکتب اهل بیت(ع) و اهداف قیام عاشورا را به تشنگان معرفت تبیین می کنند.

وی گفت: همچنین توزیع بسته های فرهنگی در بین زائران حسینی که از قبل توسط مبلغات در مدرسه تهیه و آماده شده اند از دیگر برنامه های ما در راهپیمائی عظیم فرهنگی زیارت اربعین است.

خانم جلالی در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: شخصی نزد امام صادق (علیه‌السلام) رفت و پرسید ما که نتوانستیم برای زیارت اربعین کربلا برویم چه می شود؟ امام فرمودند «روز اربعین چه کار می کنی؟» آن شخص گفت دلم متوجه قبر حضرت می شود. سپس امام صادق(ع) زیارت اربعین را به او آموزش داد و فرمود «حتی اگر از راه دور در روز اربعین، این زیارت را انجام دهی، خداوند در این روز فرشتگانی در عالم دارد و صبح سحر روز اربعین می آیند و تا غروبش در زمینند هر جای عالم و هر کس در قالب این کلماتی که من گفتم یعنی زیارت اربعین ارتباط دلی و قلبی برقرار کند ملائک می آیند و آن زیارت را بر می دارند و تا دم غروب نزد سیدالشهدا (علیه‌السلام) می برند و حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) به ملائک امر می کند که بنویسید اینجا آمدند و زیارت کردند».

وی افزود: در ادامه این روایت امام صادق علیه‌السلام به آن شخص فرمودند «از این که نتوانستی زیارت اربعین کربلا بروی غصه نخور و اگر در این روز دلت به یاد کربلا باشد، آه که می توانی بکشی؟ چه بسا این آه ثوابش بیشتر از آن زیارت می شود».

 مدیر مجتمع علوم اسلامی کوثر با تاکید بر هوشیاری زائران اربعین حسینی در حفظ دستاوردهای راهپیمائی عظیم اربعین، گفت: یکی از مسائل مهم دینی، احیاء شعائر است و برپایی هر چه باشکوه تر راهپیمائی زیارت اربعین جزو همین مصادیق است.

وی گفت: یکی از اساتید دانشگاه زوریخ سوئیس اخیراً در کنفرانس علمی که در محل مجتمع علوم اسلامی کوثر برگزار شد می گفت من در مورد علم ها، حضور بانوان ایرانی در روضه خوانی ها و پرچم های سیاه عزاداری خیلی مطالعه کردم که این ها چه نقشی در مردم شناسی دارد و البته مباحث خوبی در این رابطه ارائه داد. غرض این که غربی ها به دقت رویداد اربعین حسینی را رصد می کنند و این بیانگر اهمیت و تاثیرگزاری راهپیمائی اربعین حسینی در افکار عمومی جهان است.

نویسنده کتاب "پیام بر عاشورا" تالیف قلوب بین آحاد مسلمانان و ادیان را از دیگر دستاوردهای بی نظیر راهپیمائی اربعین برشمرد و عنوان داشت: امام حسین(ع) نجات بخش همه بشریت در هر زمان و مکان است. یعنی از هر ملیتی و از هر قوم و نژادی در این مراسم حضور دارند و هیچ دین و مذهب خاصی هم در این همایش جهانی مطرح نیست زیرا امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای عظیمی که اربعین حسینی برای جهان اسلام دارد، دشمنان بشریت را به شدت نگران کرده است اما این اجتماع عظیم هر سال باعظمت تر از سال های قبل برگزار شده و خواهد شد و إن شاءالله توطئه های دشمنان راه به جائی نخواهد برد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام خیلی خوب میشد که منبع حدیث امام صادق را هم ذکر میکردید جزائکم الله خیرا کثیرا