پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اصغر قدیمی

حوزه/ دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به برکات و خدمات نظام اسلامی از وظایف روحانیان مبلغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، امروز در نشست شماری از روحانیان مستقر، در بجنورد، با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: روحانیان مبلغ و مستقر باید با درک وظیفه و نقش خطیر خود در جامعه، برای ارتقای بعد معنوی افراد محل فعالیت تبلیغی خود همت مضاعف داشته باشند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با بیان اینکه رسالت روحانی مبلغ تنها برپایی نماز جماعت و پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی نیست، اضافه کرد: روحانی مبلغ درواقع باید نقش مدیر فرهنگی را در منطقه محل فعالیت خود بر عهده بگیرد.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیان در محافل و مجالس ماه‌های محرم و صفر و پرداختن به مصائب اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: روحانی مبلغ باید در خلال فعالیت تبلیغی خود به تبیین ملزومات حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم بپردازد.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است روحانی مستقر از مسائل سیاسی و به‌ویژه دینی جامعه اطلاع کافی و لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: با توجه به هجمه دشمن و مبارزات علنی آن‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌ویژه چهل‌سالگی این انقلاب مردمی که بهای آن را جوانان این خاک پرداخته‌اند، لازم است در منابر و خطبه‌ها بصیرت افزایی شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با بیان اینکه نسل جوان ما سرمایه اصلی ملت و نظام هستند، تصریح کرد: یکی از وظایف ما روحانیان این است که دین اسلام را به‌درستی به مردم به‌ویژه جوانان معرفی کنیم تا موجب کاهش بزه‌کاری‌ها شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha