جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر واقعه عاشورا ماندگار شده، به واسطه هوشیاری و بصیرت حضرت زینب (س) و کاروانیان قافله کربلا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی، امروز در همایش روسا و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان، اربعین را شکوه شیعیان جهان دانست و اظهار داشت: حماسه اربعین حسینی نشانگر اقتدار و شکوه شیعیان و مسلمانان آزاده جهان است و حضور میلیونی عاشقان آن حضرت باعث ماندگار شدن مظلومیت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در واقعه کربلاست.

وی با تشریح ابعاد و فلسفه حماسه اربعین امام حسین(ع) گفت: پیاده‌ روی اربعین تمام سوء‌ تفاهم‌ ها میان ملت ‌ها را رفع و موجب همدلی میان اقوام و ملت ها می شود و خود زمینه ای برای ظهور حضرت مهدی موعود(ع) یگانه منجی عالم بشریت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام کربلا ابراز داشت: امام حسین(ع) برای رسیدن به رفاه و آسایش قیام نکرد، بلکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیاء سنت پیامبر اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف امام حسین(ع) این بود که مردم منحرف شده بعد از پیامبر(ص) را به مسیر اصلی شان بازگرداند و دین اسلام را از آسیب ها و انحراف ها نجات دهد.

وی با اشاره به رمز ماندگاری قیام حضرت سیدالشهدا تاکید کرد: اگر اسلام به واسطه پیامبر به وجود آمده، توسط امام حسین(ع) ماندگار شده و اگر واقعه عاشورا ماندگار شده، به واسطه هوشیاری و بصیرت حضرت زینب(س) و کاروانیان قافله کربلا بود.

انتهای پیام/ ا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha