جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/امام جمعه فردوس گفت: هدف امام حسین (ع) برقراری حکومت اسلامی بر مبنای احیای عدالت، کرامت و شرافت انسانی بود لذا پیام نهفته در این قیام بایستی به طور عملی در حکومت اسلامی به کار بسته شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی‌ماهانی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت اربعین حسینی و با بیان اینکه راهپیمایی اربعین زیباترین و منسجم ترین تجمع جهانی است، اظهارکرد: بر کسی پوشیده نیست که زائرانی که سعادت حضور دراین تجمع معنوی را پیدا کرده اند زیبایی و ارزش های دینی نهفته در این حرکت جهانی را بیشتر درک کرده اند.

 وی، ارزش قیام امام حسین(ع) را بسیار فراتر از آئین ها و مناسک عزاداری دانست و افزود: هدف امام حسین (ع) برقراری حکومت اسلامی بر مبنای احیای عدالت، کرامت و شرافت انسانی بود لذا پیام نهفته در این قیام بایستی به طور عملی در حکومت اسلامی به کار بسته شود.

امام جمعه فردوس با بیان این‌که اربعین کمال نهضت حسینی و ماندگاری راه و رسم سیدالشهداء در طول تاریخ است، تبیین کرد: زیارت اربعین یکی از علامات پنج‌گانه شیعه است که نباید از اهمیت آن غفلت کرد.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی، ضمن اشاره به فرازی از زیارت اربعین مبنی بر"بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من‌الجهاله و حیرة الضلاله" یعنی خدایا حسین عزیز خون پاکش را در راه تو هدیه کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی و گمراهی نجات دهد، تصریح کرد: این فراز دارای محتوای بسیار عالی ومفهوم گسترده است.

وی خاطر‌نشان کرد: هر ساله عمده تلاش مومنان آن است که زیارت اربعین را در جوار تربت حضرت سیدالشهداء(ع) قرائت کنند تا علاوه بر دریافت پاداش‌های بی‌حساب از سوی خداوند،  بیعتی مجدد با سالار شهیدان نیز داشته باشند بنابراین هر سال بر شکوه مراسم اربعین در کربلا افزوده می‌شود.

امام جمعه فردوس عنوان کرد: علی‌رغم همه تهدیدات و خطرات، کاروان‌های عشق از سراسر جهان اسلام راهی سرزمین کربلا می‌شوند و دراین حرکت حماسی که در هیچ جای دنیا نظیرآن وجود ندارد، حدود 2 میلیون نفر زائر ایرانی حضوردارند.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی با اشاره به اینکه حرکت حماسی روز اربعین، نشان از عشق و علاقه مردم به آرمان‌های امام حسین (ع) است، متذکر شد: دنیا بایستی بداند که به برکت خون پاک سیدالشهداء (ع) بار دیگر پس از 13 قرن، بیداری اسلامی به رهبری امام بزرگوارمان در ایران اسلامی، عراق، لیبی، یمن، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شکل گرفته است و این جنبش و نهضت باید فراگیر شود تا آینده در قلمرو اسلام ناب محمدی قرار گیرد و کاخ‌های ظلم بر سر ظالمان خراب و مقدمه نهضت مهدوی برای ظهور حضرت بقیةالله فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن ازاتحاد مسلمانان به شدت وحشت دارد، یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که اخیرا هم عمده تلاش استکباربر گل آلود کردن فضای بین ایران و عراق استواربود.

امام جمعه فردوس ضمن اشاره به وجود رابطه صمیمانه بین دو کشور ایران و عراق، مطرح کرد: استقلال عراق مدیون رشادت‌های ایران است و به همین دلیل عراقی‌ها،عشق و علاقه زیادی به مردم ایران دارند و در مناسبت‌های مختلف و از جمله سفر اربعین، عشق و علاقه خویش را به زائران ایرانی نشان می دهند، چه بسا افراد کم بضاعتی در کشور عراق هستند که در تمام سال پس‌اندازهای خود را جمع کرده و در ایام اربعین حسینی آن را صرف هزینه مهمان‌نوازی و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) و از جمله زائران ایرانی می‌کنند.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی با اشاره به اهمیت جایگاه اربعین از دیدگاه سیاسی، یادآور شد: از جهت سیاسی، این حرکت و خیزش سیاسی ترین اجتماع بشری و هولناک‌ترین حرکت اجتماعی برای دنیای غرب و استکبار است که همین سبب شده، این رویداد با این عظمت در بایکوت شدید و سانسور کامل رسانه های دنیا همچون لیبرالیزم و سود و شهوت، باشد در صورتی‌که اگر یک اجتماع یک میلیونی و حرکت چند کیلومتری در هر جای جهان اتفاق بیفتد حتما مورد پوشش رسانه‌ای 24 ساعتی آنها خواهد بود.

وی به حضور طلاب و روحانیون در بین زائران اربعین حسینی اشاره‌ای داشت و گفت: بسیارمفتخریم که روحانیون و طلاب علوم دینی در این سفر سراسر معنوی با حضور در بین زائران حسینی موجب قوت قلب و آرامش آنان می‌شوند.

امام جمعه فردوس ادامه داد: طلاب و مبلغین اموردینی با شرکت در پیاده روی اربعین می‌توانند در بین عزادارن حسینی حضور پیدا کرده و به تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) برای مردم بپردازند؛ همچنین با توجه به اهمیت حضور حداکثری در راستای شکست توطئه‌های دشمن، این مهم می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و ابرقدرت‌ها باشد.
 

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha