چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۱۳ آبان

حوزه /مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر گفت: به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان و همزمان با هفته مبارزه با استکبار جهانی بیش از ۲۰۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مهراب کیانی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت پیش رو بودن ۱۳ آبان، گفت: بیش از 2000 برنامه در هفته بسیج دانش آموزی توسط دانش آموزان در مدارس اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر افزود: در این هفته که همزمان با هفته مبارزه با استکبار جهانی است دانش آموزان در قالب نهضت روشنگری با جنایات آمریکا و استکبار جهانی و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت و کشور عزیزمان ایران آگاه خواهند شد.

کیانی ادامه داد: دانش آموزان ما همانند دوران 8 سال دفاع مقدس که جلوه ای از ایثار و از خودگذشتگی را از خود به نمایش گذاشتند، امروز نیز طلایه داران خط مقدم روشنگری و در هم شکستن توطئه های دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: اگر امروز باور کنیم که دانش آموزان می توانند دست ما را در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بگیرند،‌ می توانیم از این سیل خروشان دانش آموزان بهره بریم و تاثیرات آن را نیز در جامعه مشاهده کنیم.

کیانی افزود: ما بر این باوریم که دانش آموز توانا است و می تواند در عرصه مدیریت نقش آفرینی کند بر همین اساس تمامی فعالیت های سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر دانش آموز محور و با مدیریت مستقیم دانش آموزان و با مشاوره و پیشتیبانی ما اجرا می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر بیان داشت: برنامه محوری این هفته تجمع بزرگ ۱۳ آبان است که با سخنرانی سردار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در میدان رئیسعلی برگزار خواهد شد و در کنار این مراسم نمایشگاه عکس مرگ بر آمریکا نیز دائر خواهد بود.

کیانی به برنامه های پیش رو بسیج دانش آموزی استان اشاره کرد و ابراز داشت: امسال طرح جشنواره جوان های مقاومت که در زمستان اجرا می شود که در این جشنواره یک روزه مفاهیم انقلاب اسلامی را به دانش آموزان انتقال داده خواهد شد. همچنین طرح مدرسه آسمانی را برای اجرا پیگیر هستیم و قرار است در این طرح مدرسه شریعتی گناوه که ۲۲ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است را به عنوان مدرسه آسمانی معرفی کنیم. ۱۲ نفر از این ۲۲ شهید در عملیات فتح المبین به شهادت رسیدند.

پیوند مدرسه با مسجد

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر یکی از برنامه های امسال را طرح شهید بهنام محمدی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های بسیج دانش آموزی پیوند بین دانش آموزان و مساجد است چراکه مساجد ما با حضور این افراد می تواند زینت داده می شود.

وی از تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اولویت های بسیج دانش آموزی نام برد و افزود: امروز یکی از مهمترین نیازهای کشور آشنایی دانش آموزان و تربیت کردن آنها در تراز انقلاب اسلامی برای انتقال مفاهیم آن با استفاده از ابزارهای جدید به سراسر دنیا است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر با بیان اینکه دانش آموز امروز با فضای سایبری زندگی می کند، ابراز داشت: امروز نمی توانیم از قاعده بازی کنار بکشیم، از جهتی باید اهداف خود را با اهداف دانش آموزان تنظیم کنیم و در برگزاری برنامه ها نیازهای دانش آموزان را با آن برنامه پیوند زنیم در همین جهت نشست ها و کارگاه های عمومی و تخصصی فضای مجازی و سواد رسانه در مدارس استان برگزار می شود.

کیانی تعداد شهدای دانش آموز هشت سال دفاع مقدس را ۳۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: خون 36 هزار شهید دانش آموز و چندصد هزار رزمنده و آزاده دانش آموز در رگ های دانش آموزان امروز جاری است و مصداق بارز این ادعا فعالیت های صادقانه ،خالصانه و بی ادعای دانش آموزانی است که در مدارس فعالیت های انقلابی انجام می دهند.
 

اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر با اشاره به اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نور، اظهار داشت: این اعزام ها از 12 آبان ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد که تا پایان سال هشت هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

کیانی از فعالیت دانش آموزان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم استان خبر داد و گفت: دانش آموزان استان در انجام فعالیت های جهادی پیشتاز هستند به طوری که توانستیم در مرداد ماه امسال در قالب اردوهای عمرانی، آموزش و آبادانی تعدادی را به مناطق محروم استان اعزام کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر با بیان اینکه این اردوهای یک روزه، یک هفته و یا ۱۰ روزه بوده است گفت: در اردوی یک روزه تعداد پنج هزار ۲۵۷ نفر ، در ادوی ۱۰ روزه تعداد دو هزار ۵۴۵ نفر و تعداد ۵۱۷ نفر در قالب اردوی یک هفته به اردوی جهادی اعزام شدند ؛ برگزاری این اردو تاثیر بسزایی در روحیه دانش آموزان و آشنایی آنها با مفهوم محرومیت دارد.

کیانی در پایان گفت: برنامه های شاخص بسیج دانش آموزی در این هفته را می توان از برگزاری یادواره های شهدا ،همایش استکبار ستیزی،حضور در راهپیمایی 13 آبان، همایش رهروان شهید فهمیده، پدافند غیر عامل و ... نام برد و امید است با اجرای این برنامه ها بار دیگر خیل عظیم رهروان شهدا و یاوران ولایت را در سراسر استان با شور و شعور بیشتر مشاهده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha