جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی مهرگفت: نزدیکی دل‌های عرب و عجم، سیاه‌وسفید، ایرانی و غیر ایرانی در کنار هم و در زیر پرچم هدایتگر حسینی قدرتی متحد در مقابل زیاده‌خواهی‌های یزیدیان زمان و شمران روسیاه عصر ما را رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان داشت: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی امروز سبب این شده تا نه‌تنها مذاهب اسلامی بلکه پیروان ادیان الهی به امام حسین (ع) عشق بورزند و مسیر کربلا را مسیر هدایت و تجلی عشق الهی بدانند.

وی تصریح کرد: آنچه امام حسین درصحنه ایثار و ازخودگذشتگی برای بقای دین خدا هزینه کرد آثارش این شده است که باگذشت 1400 سال هرگز کهنه، قدیمی و مندرس نشود و روزبه‌روز بانشاط و با تجددی دیگر صحنه‌های خود را به نمایش بگذارد.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: البته شبهه سازان بی درک و عقل همواره نسبت به اتحاد ملت‌ها و انسجام مردم، دوستی ملت‌ها ناراحت بوده و تهمت‌ها و شبهات تفرقه‌افکن خود را وارد می‌سازند.

وی افزود: امروز نیز دشمنان اسلام از مسئله شایعه‌پراکنی غافل نبوده و با بهانه کردن سخنان بیهوده خود به دنبال این هستند که آثار و برکات ارزش‌های معنوی و مادی اربعین امام حسین (ع) را مورد خدشه قرار دهند و برآنند که نگذارند این ثروت معنوی و ذخیره الهی که امروز جهان اسلام را تحت شعاع خود قرار داده است به جهانیان منتقل نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: صدالبته که دشمنان از این خواب آشفته به نتیجه‌ای نمی‌رسند، آنچه مسلم است اربعین حسینی آماده‌باش جهان اسلام را عملیاتی کرده است و سبب بیدارباش، بصیرت و معرفت امت اسلام شده است.

وی ابراز داشت: نزدیکی دل‌های عرب و عجم، سیاه‌وسفید، ایرانی و غیر ایرانی در کنار هم و در زیر پرچم هدایتگر حسینی قدرتی متحد در مقابل زیاده‌خواهی‌های یزیدیان زمان و شمران روسیاه عصر ما را رقم می‌زند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرایند اربعین ایجاد روحیه مقاومت در میان جوانان سلحشوری است که استکبار را به زبون درآورده و قدرت شیطانی را و تمام‌عیار مادی صهیونیسم را زمین‌گیر کرده است.

وی افزود: اربعین ماشین جنگی، فرهنگی و توطئه‌گر غرب را از پای درآورد و حکومت‌های مرتجع منطقه از این انسجام اسلامی به وحشت افتاده‌اند، باید بدانیم اربعین بزرگ‌ترین پل ارتباطی نسل‌های دیروز با نسل امروز برای رسیدن به فردایی معنوی است.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: با اربعین قرآن فهمیده می‌شود، با اربعین حج معنا پیدا می‌کند، با اربعین پرستش خدا در مفهوم تعقل و تکامل قرار می‌گیرد و این سبب تحول قافله بشریت خواهد شد.

وی در پیان ابراز داشت: افراد خام پروری که عقل و درایت آن‌ها چون کودکان به دنبال این هستند که اربعین را در مقیاس مادی فکری خود قرار دهند، آنان یک روزبه تجمع عاشورا اشکال می‌کنند، یک روزبه خیرات مردم محور در تکایا و حسینیه‌ها و امروز نیز به بهانه خروج سرمایه‌های مادی که مردم از جیب خود در مسیر اربعین خرج می‌کنند که این آمدوشد مردم خود فواید بالایی برای دولت دارد و این مسئله را بیان نمی‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha