جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای اهل سنت کردستان

حوزه/ علمای اهل سنت استان کردستان تاکید کردند: حرکت امام حسین (ع) که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز زنده و پویاست، پیام وحدت برای جهان اسلام است. سیدالشهدا علیه السلام با نثار جان خود نشان داد که جهان اسلام یکی است و تفرقه و جدایی در آن جایی ندارد.

 علمای اهل سنت استان کردستان به مناسبت حضور میلیونی مردم آزاده جهان در اجتماع عظیم اربعین حسینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج،‌تصریح کردند: شعاع نورانیت قیام امام حسین (ع) اکنون تمام جهان بشریت را در نوردیده است و میلیون ها عاشق هر ساله به زیارت این امام شهید می شتابند که این خود نوعی وحدت است. 

عالمان اهل سنت معتقدند: حرکت امام حسین (ع) که بعد از 1400 سال هنوز زنده و پویاست، پیام وحدت برای جهان اسلام است. سیدالشهدا علیه السلام با نثار جان خود نشان داد که جهان اسلام یکی است و تفرقه و جدایی در آن جایی ندارد.

حاصل گفتگو با علمای برجسته اهل سنت کردستان را در ادامه بخوانید:

نورانیت قیام امام حسین (ع) تمام جهان بشریت را درنوردیده است

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: اربعین حسینی و در کل نهضت کربلا مختص به تمام جهان اسلام است و سنی و شیعه نمی شناسند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه پیام قیام امام حسین علیه طاغوتیان زمان، وحدت و برادری مسلمانان بود، گفت: هدف اصلی از قیام امام حسین علیه السلام ویارانش زنده کردن سنت حسنه جدش رسول الله (ص) یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر بود.

ماموستا خدایی عنوان کرد: شعاع نورانیت قیام امام حسین (ع) اکنون تمام جهان بشریت را درنوردیده است و میلیون ها عاشق هر ساله به زیارت این امام شهید می شتابند که این خود نوعی وحدت است.

این عالم اهل سنت، وحدت و دوری از تفرقه را مهمترین دستاورد و پیام حضور میلیونی مردم در اربعین دانست.

امام حسین (ع)؛ کاملترین اسوه و نماد وحدت برای جهان اسلام

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: نگاه ما به مکتب عاشورا باید نگاهی باز باشد و هرگز از روی تعصبات بیجا و مخرب به آن نگاه نکنیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قیام عاشورا، قیامی بود برای احیای دوباره اسلام ناب محمدی (ص) پس هیچ کسی نمی تواند ادله ای بیاورد که این قیام، صرفا قیامی درون مذهبی بوده است، بلکه قیام امام حسین(ع) به نمایندگی از تمام مسلمین جهان علیه دستگاه ظلم و بیداد بوده است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حرکت امام حسین (ع) که بعد از 1400 سال هنوز زنده و پویاست، پیام وحدت برای جهان اسلام است. امام حسین علیه السلام با نثار جان خود نشان داد که جهان اسلام یکی است و تفرقه و جدایی در آن جایی ندارد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه امروز باید مسلمانان جهان امام حسین(ع) را اسوه وحدت بدانند، گفت: بهترین و کاملترین اسوه و نماد وحدت برای جهان کنونی اسلام، امام حسین (ع) و قیام عاشوراست که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم و شخصیت این امام همام را برای مسلمانان روشن سازیم.

مکتب عاشورا و کربلا جهان شمول است

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی گفت: امام حسین علیه السلام به خاطر احیای سنت فراموش شده رسول خدا(ص)، یعنی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و جانش را در این راه فدا نمودند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه مکتب عاشورا امروز به نماد آزادی و استقلال طلبی جهانیان شده است، اظهار داشت: ابعاد قیام عاشورا امروز تمام جهان بشریت را در نوردیده است و مایه و اسوه قیام های آزادیخواهانه در جهان شده است.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه برجی از گروه ها و جریان های به ظاهر دینی به دنبال تحریف نهضت امام حسین (ع) هستند، گفت: نهضت امام حسین (ع) به علت عظمت و شفافیتی که دارد هرگز قابل تحریف و یا دستکاری نیست و کسانی که به دنبال تغییر تاریخ این واقعه عظیم بشریت هستند، آنان همان دشمنان وحدت جهان اسلام هستند.

این عالم اهل سنت کردستان افزود: حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین حسینی و حضور پیروان دیگر ادیان نشان داد که مکتب عاشورا و کربلا جهان شمول است و هیچ کس نمی تواند این برهه از تاریخ را به سود خود مصادره کند.

امام جمعه مریوان گفت: از برادران اهل سنت در استان کردستان که امسال نیز مانند سالهای گذشته در موکب ها و ایستگاه های صلواتی در کنار برادران تشیع از زوار امام حسین علیه السلام پذیرایی کردند کمال تشکر را دارم و امید است که این گونه حرکات باعث وحدت بیشتر بین برادران دینی اهل سنت و تشیع در کشور و در استان کردستان شود.

مکتب عاشورا جانی دوباره به اسلام ناب محمدی داد

ماموستا محمدامین راستی، نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: نورانیت قیام امام حسین علیه السلام و 72 تن از یارانش به حدی است که میلیون ها آزاده را هر ساله به گرد هم جمع می کند.

وی ادامه داد: اجتماع عظیم اربعین حسینی برای جهان اسلام باید نماد وحدت باشد، زیرا امام حسین (ع) نوه رسول خدا (ص) با ایثار جان و مال خود، جانی دوباره به اسلام داد و اجازه نداد که اسلام در کاخ های ظالمین محصور بماند.

این عالم اهل سنت افزود: حرکت امام حسین علیه السلام با یارانش به سمت کربلا، حامل درس های بزرگی برای بشریت امروز است، امام حسین علیه السلام نشان داد که برای بقای اسلام و احیای اسلام ناب محمدی (ص) باید از مال و جان خود گذشت.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به همه ما درس ایثار و شهادت می دهد، گفت: اگر به دنبال ایثار، جهاد و شهادت واقعی هستید، واقعه کربلا را پیگیری کنید، زیرا امام حسین علیه السلام با دلی سرشار از معنویت، علم و درایت قدم در این راه نهاد و این رمز ماندگار نام این بزرگوار بعد از 1400 سال می باشد.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امروز دنیای اسلام درگیر مناقشات و درگیری هایی است که همه ریشه در اختلافات مذهبی دارند، لذا باید بتوانیم نهضت عاشورا را برای ایجاد وحدت در جهان اسلام برای خود به عنوان اسوه قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha