شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حجت الاسلام شعبانی گفت: راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی مردم در سایه سانسور شبکه های رسانه ای جهان امروز به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی جلوه ای از عظمت اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که امروز همه دنیا نظاره گر این شکوه و عظمت حسینی هستند، افزود: امت اسلامی باید از این فرصتی که خداوند متعال در اختیار آنها قرار داده در جهت نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جهان بهره گیرند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که در سال های اخیر علیرغم همه مشکلات موجود شاهد گسترش حضور زائران اربعین حسینی هستیم، خاطرنشان کرد: حضور بیست میلیون زائر در این اجتماع عظیم یک حرکت جهانی است که در هیچ جا وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که مدیریت مراسم اربعین حسینی باید آگاهانه و هوشیارانه باشد، تصریح کرد: نباید این فرصت ارزشمند به آسانی از دست برود بلکه باید از آن نهایت بهره معنوی و فرهنگی برده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عشق به اهل بیت(ع) تحمل سختی ها را بر انسان آسان می کند، خاطرنشان کرد: پیمودن کیلومترها با پای پیاده نمونه ای از عشق به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه سخنان خود به رفتار دوگانه غربی ها در برابر این عظمت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی و حضور میلیونی در سایه سانسور شبکه های رسانه ای جهان امروز به یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی موجب خنثى شدن بخش زیادى از تبلیغات سوء دشمنان در افكار عمومى جهان نسبت به تفكرات و رفتار شیعیان شده، گفت: این حضور میلیونی موجب معطوف كردن توجه جهانى به تفكرات شیعى شده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که این حضور ایجاد بستر مناسب براى یكپارچگى بیشتر جهان تشیع در موضع ‏گیرى‏ هاى جهانى را فراهم کرده است، افزود: توسعه فرهنگ اسلام ناب محمدى در جهان و رشد اسلام‏ خواهى در بستر فرهنگ اربعین‏ محقق می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی موجب شكست پروژه دشمن براى ایجاد هراس و حس ناامنى شده، گفت: این حضور نشان از عدم پذیرش ذلت به عنوان بزرگترین پیام عاشورا به جهانیان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha