پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا اقبال بهمنی

​حوزه/ رئیس مرکز اسلامی شهرستان سنندج گفت: مسلمان واقعی در صورت کم و زیاد بودن رزق، شکر خدا را هیچ وقت فراموش نمی‌کند و شب هنگام اعمال و کردار خود را محاسبه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا اقبال بهمني، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج به زندگی روزمره هر انسان مسلمانی اشاره كرد و گفت: هر فرد مسلمان باید به قدر لازم معارف دینی را بیاموزد و از همه گناهان پرهیز کند.

رئیس مرکز اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: انسان مسلمان باید در زمانی که گناهی مرتکب می‌شود فورا توبه کند و هیچ انسانی را به زبان و دست خود آزار نرساند.

ماموستا بهمنی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسلمان واقعی کسی است که محبت مال را در دل خود جای نمی‌دهد و به فکر شهرت نیست.

اين عالم اهل سنت کردستان با بیان اینکه مسلمان واقعی از خنده زیاد و گفتار بیهوده پرهیز و با زنان نامحرم خلوت نمی‌کند، گفت: اگر کسی به خطایش تذکر داد در صورت صدور خطا تذکرش را می‌پذیرد و از خطاهایی که مرتکب شده توبه می‌کند.

رئیس مرکز اسلامی شهرستان سنندج گفت: مسلمان از تملق نسبت به افراد بی‌دین اجتناب و در عبادت و بندگی خداوند سستی به خود راه نمی‌دهد و همواره نماز خود را به نحو احسن در اوقات مستحبه ادا می‌کند.

ماموستا بهمني اظهار داشت: مسلمان واقعی در صورت کم و زیاد بودن رزق، شکر خدا را هیچ وقت فراموش نمی‌کند و شب هنگام اعمال و کردار خود را محاسبه می کند.

وی با بیان اینکه دروغ نگفتن، عفو و بخشش، آراسته شدن به اخلاق اسلامی، برخورد مناسب با افراد، پرهیز از تعصبات قومی و قبیله‌ای، آشنایی با ورزش‌های اسلامی، خودداری از حضور در مجالس خلاف شرع، همراهی با نیکان، حیا و بردباری و نزدیک با مردان و یاران دین خدا از دیگر ویژگی‌های هر فرد مسلمانی است.

رئیس مرکز اسلامی شهرستان سنندج در پایان با تاکید براینکه انسان مسلمان اگر از عیب کسی آگاه شود آن را می‌پوشاند مگر در صورتی که موجب آزار شود، گفت: مرگ را فراموش نمی‌کند و در پی عیب‌جویی دیگران نبوده و برکسی گمان بد نمی‌برد، بلکه عیب خود را در نظر و در راستای اصلاح آن تلاش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha