سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: ورزشکاران می توانند قدمی برای اسلام بردارند و معرّف خوبی برای مذهب شیعه باشند، با کسب عزت و رعایت عدالت و انصاف و جاری ساختن این ویژگی ها در رفتارمان، می توانیم به همه کارهای خود رنگ الهی بدهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدارمدال آوران مسابقات پارآسیایی، اظهار کرد: شما ورزشکاران می توانید سفیر جمهوری اسلامی و سبب سربلندی کشور باشید، هر یک از شما با ادب اسلامی و رفتار صحیح، می توانید مردم سایر کشورها را به اسلام دعوت کنید و نشان دهید که در همه زمینه ها قوی هستیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران می توانند قدمی برای اسلام بردارند و معرّف خوبی برای مذهب شیعه باشند، افزود: با کسب عزت و رعایت عدالت و انصاف و جاری ساختن این ویژگی ها در رفتارمان، می توانیم به همه کارهای خود رنگ الهی بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه افراد معلول و کم توان، توانایی هایی از خود نشان داده اند که افراد سالم این توانایی ها را ندارند، تصریح کرد: افرادی که می خواهند کار نکنند به این آیه استدالال می کنند و می گویند «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها: خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند»؛ اما بنده معتقد هستم تا توان هست، باید کار کرد، توان انسان زیاد است، اینگونه نیست که اگر انسان عضوی را از دست داد، ناامید شود و دست از تلاش بکشد.

وی گفت: ورزش مقدمه ای است برای اینکه روحیه کاری پیدا کنید، باید سالم بود و نشاط داشت تا بتوان، کارهای دیگری را انجام داد و برای خود، جامعه و کشور افتخار کسب کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سربلندی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان گفت: امروز کشور ما یک کشور مستقل و سربلند است و مثل عربستان وابسته به ابرقدرت ها نیست، همه مشاهده کردید در مسئله قتل روزنامه نگار عربستانی، سعودی ها چگونه گرفتار شدند. به واسطه اینکه سعودی ها راه شیطان را در پیش گرفتند و شیطان بر آنان مسلط شده است، قتل خاشقچی به یک بحران برای آنان تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی عنوان کرد: راهپیمایی بیست میلیونی اربعین در تاریخ بشر سابقه نداشته، البته رسانه های خارجی این حرکت را سانسور خبری کرده اند اما ما شاهد هستیم که از حدود 50 کشور در این راهپیمایی حضور دارند.

محمد سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز با بیان افتخارات ورزشکاران در این مسابقات افزود: ورزشکاران معلول، معلولیت یا نقص ها را به فرصت تبدیل می کنند و با کسب افتخارات در مسابقات جهانی و آسیایی، پرچم مقدس کشورمان را به اهتزار در می آورند، آنان پس از موفقیت، پرچم مقدس کشورمان را می بوسند و شعارهای حماسی و مذهبی سر می دهند.

باباگلیان رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: 25 نفر از ورزشکاران و مربیان و داوران برای مسابقات آسیایی اعزام شدند و 21 مدال رنگارنگ در این دوره از مسابقات توسط ورزشکاران جانبازان و معلولین نابینا و کم بینا کسب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha