شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین حسینی

استاد حوزه گفت: یکی از شرایط تحقق ظهور بحث معرفی و آمادگی برای قیام است و راهپیمایی اربعین در حقیقت رزمایش، تمرین و مانور برای آمادگی ظهور می باشد

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوانسار، با اشاره به اهمیت واقعه عظیم اربعین، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت جدید نیست، بلکه حرکتی قدیمی است که از ابتدای واقعه عاشورا وجود داشته است و اهل بیت(ع) روی زیارت امام حسین(ع) تاکید ویژه داشته و در هیچ دوره ای نیز این حرکت تعطیل نشده است.

وی افزود: حتی در زمان متوکل عباسی که قبر حضرت را تخریب کردند تا یاد امام(ع) را از بین ببرند نیز موفق به این امر نشدند، تا جایی که در زمان متوکل از افرادی که قصد زیارت حضرت داشتند مالیات گرفته می شد و دست زوار را قطع می کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ارزش و تاثیری که این زیارت داشته است باعث شده هیچ گاه تعطیل نشود، حتی در زمان صدام نیز تعطیل نشد و البته پس از سقوط صدام فضا بهتر شد و مردم عراق و زوار امام حسین(ع) از مسیرهای مختلف شروع به حرکت کرده و مورد پذیرایی موکب ها قرار گرفتند.

حجت الاسلام افتخاری عنوان کرد: یکی از شرایط تحقق ظهور بحث معرفی و آمادگی برای قیام است و راهپیمایی اربعین در حقیقت رزمایش، تمرین و مانور برای آمادگی ظهور می باشد، اینکه انسان در این مسیر بتواند سختی ها را تحمل کند و عده ای تسهیلات و اسبابی فراهم کنند همه تمرینی برای فراهم کردن مقدمات ظهور است.

وی این مسیر را مسیر تمرینی برای تحمل سختی های عصر ظهور دانست و افزود: افراد در این مسیر تمام داشته های خود را از زندگی روزمره در یک کوله به همراه برمی دارند و تمام سختی ها را تحمل می کنند و آنهایی که در حال میزبانی هستند نیز به صورت گمنام به زوار خدمت می کنند و همه این رخدادها آمادگی جسمی، روحی و لجستیکی است تا نقائص برای عصر ظهور رفع شود.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه یک نکته بسیار حائز اهمیت و قابل توجه در این حرکت وجود دارد، گفت: آن مسئله اساسی اقتصاد اربعین است، در مدت یک ماهی که مسئله پیاده روی اربعین در عراق به اوج می رسد و جمعیت نزدیک به 20 میلیون نفری که در مسیرهای مختلف خود را به کربلا می رسانند باید توجه کرد که مخارج این تدارکات و تجهیزات خدمت به زوار همه به صورت مردمی است.

وی افزود: هیچ بودجه رسمی از طرف هیچ دولتی برای این حرکت در نظر گرفته نشده و اقتصاد اربعین در دست مردم است و مردم در این راه جان و مال خود را فدای امام(ع) می کنند و همین امر در مسئله قیام و ظهور امام زمان(عج) نیز وجود دارد و مسئله اقتصاد اربعین تمرینی برای اقتصاد ظهور است.

 کارشناس مذهبی به ترس دشمنان از این حرکت عظیم نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان از این رخداد احساس ترس می کنند چون شاهدند که در این مسیر یک تمدن الهی در حال شکل گیری است که در مقابل تمدن شیطانی قرار دارد و تمدنی است که در خط حزب الله در حال زمینه سازی ظهور است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha