پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور اوقاف بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین در بقاع متبرکه استان بوشهر خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزار «حوزه» از بوشهر گفت : مردم استان بوشهر امسال هم همانند سالهای گذشته از روستاها و شهرهای محتلف تا امامزادگان شهر خود، مراسم پیاده روی در روز اربعین و عزاداری و قرائت زیارت اربعین را برگزار می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: در شهر بوشهر از 9 محله جنوبی شهر بوشهر تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر (ع) همراه با مداحی، عزاداری، قرائت زیارت اربعین واقامه نماز جماعت ظهر وعصر برگزار  می شود.

وی افزود: این مراسم در شهرستان دشتستان پنج نقطه که از شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک، از کل نقاط منطقه بوشکان تا امامزاده محمدفیروز (ع) شاه پسر مرد به همراه اطعام عزداران حسینی، از شهر آبپخش و روستای درودگاه و روستای جتوت تا آستان شاه قطب الدین حیدر (ع)، از شهر سعدآباد و روستای هلپه ایی تا امامزاده میرهداف (ع) و از روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله این پیاده روی برگزار می شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور اضافه کرد: در شهرستان دیر نیز پیاده روی اربعین از بقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم(ع) و از روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا و از شهر آبدان خیابان بهزیستی تا بقعه متبرکه میر بهزاد این مراسمات برگزار خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان تنگستان از روستای عالی حسینی تا امامزاده میراحمد(ع) و از شهر اهرم تا امامزاده زین الشهداء این پیاده روی مردمی برگزار می گردد .

مدیرکل اوقاف استان یادآور شد: در مسیر این پیاده روی موکب های خدمت رسانی و پذیرایی از زائرین پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha