جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کتابی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفيران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج با اشاره به اینکه مداحان باید سخنان و گفتار خود را منطبق با اسناد تاریخی و دینی تنظیم و تبیین کنند، افزود: امروز سطح علمی جامعه اسلامی رشد بسیار خوبی کرده است و مردم عزادار به خوبی بین مداحی های مطابق با حقایق تاریخی و بالعکس تفاوت قائل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کتابی، ظهر امروز در جمع مسئولان هیئات مذهبی شهر سنندج با اشاره به جایگاه اربعین حسینی در مکتب شیعه اظهار داشت: یکی از مظاهر بارز و مهم مکتب شیعه نهضت عاشورا و اربعین حسینی است.

معاون پژوهش مدرسه سفيران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج، گفت: همه ساله اربعین حسینی در شهرهای مختلف ایران و حتی دیگر کشورها با شکوه خاصی برگزار می شود که اینها همه از برکت وجود آقا اباعبدالله الحسین(ع) می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی باید در برگزاری مراسم های مذهبی و دینی از نظم و ترتیب خاصی برخوردار باشند، افزود: نظم و ترتیب در مجالس عزاداری و هیئات مذهبی نشان دهنده سطح فرهنگی بالای مکتب شیعه و دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام کتابی در ادامه با اشاره به اینکه مداحان اهل بیت علیهم السلام در مداحی های خود باید بسیار دقیق عمل کنند، گفت: متاسفانه باید اذعان داشت که برخی از مداحان تنها به قصد گریاندن مردم در محافل عزاداری حاضر می شوند که این شیوه، نادرست است.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید سخنان و گفتار خود را منطبق با اسناد تاریخی و دینی تنظیم و تبیین کنند، افزود: امروز سطح علمی جامعه اسلامی رشد بسیار خوبی کرده است و مردم عزادار به خوبی بین مداحی های مطابق با حقایق تاریخی و بالعکس تفاوت قائل می شوند، لذا از مداحان درخواست داریم که در مداحی ها حد میانه را رعایت کنند و خدایی ناکرده چهره ای خشن و بی منطق از مکتب و مذهب شیعه نشان ندهند.

حجت الاسلام کتابی ادامه داد: اولین و مهمترین ویژگی مجلس عزاداری ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام حسین(ع) افزایش بینش و بصیرت شرکت کنندگان و عزاداران حاضر در آن باشد، لذا مداحان و متولیان هیئات مذهبی این مهم را همیشه مدنظر داشته باشند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه برخی از مداحان بودن هیچ علمی تنها به دنبال شورآفرینی در مجالس عزا هستند، گفت: این دست از مداحان نه تنها خدمتی به اهل بیت علیهم السلام نمی کنند، بلکه در واقع زمینه های تحریف تاریخ اسلام و مکتب شیعه را فراهم می آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha