سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه طلب حاجات دنیایی از اهل‌بیت (ع) حداقل خواسته هاست، گفت: اصحاب و یاران سیدالشهدا (ع) امام را به خاطر خودش می‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسن جمشیدی، شامگاه روز دوشنبه در جمع بانوان عزادار حسینی به مناسبت اربعین حسینی، با بیان اینکه طلب حاجات دنیایی از اهل‌بیت (ع) کوته‌فکری است، اظهار داشت: اگر شیعه به ائمه معصومین (ع) متوسل می‌شود و از آنان چیزی طلب می‌کند، ازاین‌جهت است که ائمه اطهار (ع) حجّت خدا بوده و وسیله و واسطه بین خلق و خدای تعالی می‌باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: یکی از علماء می‌فرمایند من خواب دیدم که سر قبر مرحوم میرزای قمی رفتم و ایشان در خواب به من گفتند برای حاجت‌های کوچک خود مثل ماشین، خانه و زندگی نزد ما بیایید، زیرا دست ما باز است و می‌توانیم حاجت شما را برآورده کنیم؛ در نزد حضرت معصومه (س) حاجات بزرگ را بخواهید.

وی افزود: در این شب‌ها که شب‌های سیدالشهدا (ع) است باید حاجات بزرگ دنیا و آخرت را از امام حسین (ع) بخواهیم، زیرا ایشان عظمت زیادی در نزد خداوند دارند.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه ما در جامعه در خیلی از اوقات اهل‌بیت (ع) را به خاطر منافع دنیایی خود می‌خواهیم و این درست نیست، خاطرنشان کرد: برخی اهل‌بیت (ع) را بهانه رسیدن به منافع دنیایی خود می‌کنند اما درصورتی‌که اصحاب و یاران سیدالشهدا (ع)، اهل‌بیت (ع) را به خاطر خودشان می‌خواهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha