شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حدائق

حوزه/ استاد حوزه به اهداف قیام سید الشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، نجات مردم و اصلاح امت قیام کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حدائق شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «چلچراغ» با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به دلیل فدا کردن جان خود در راه خداوند گرامی داشته شد، اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) برای نجات مردم از گمراهی تلاش نکرده بود، اکنون دینی برای مردم باقی نمی ماند.

وی افزود: در جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شد که حدود ۹۰ درصد آنان انسان های مظلوم بودند، اما در گذشت کمتر از یک قرن مجلسی برای آنان گرفته نمی شود، ولی امام حسین(ع) و یارانش که نه ۷۰ میلیون بلکه ۷۲ نفر بودند بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال این چنین جمعیتی برای زیارتش به کربلای معلی سفر می کنند.

این کارشناس دینی بندگی خداوند را یکی از اصل های مهم در تربیت امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: کاری که امام حسین(ع) انجام داد خیرخواهی برای آینده بشریت بود.

حجت الاسلام حدائق به اهداف قیام سید الشهدا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، نجات مردم و برای اصلاح مردم قیام کردند ما هم باید مسیر آن حضرت را ادامه دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha