جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجه الاسلام مهدی آدینه

حوزه/ مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز با همکاری مدیران و دانش آموزان دبستان شهید والا مقام خلبان سامانی و دبیرستان محدثه شهرک رکن آباد به مناسبت اربعین آبان ۹۷ هیئت های دانش آموزی انصار المهدی(عج) فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، در دهه سوم ماه محرم و بازگشایی مدارس، با همکاری مدیریت و معاونین پرورشی دبستان شهید خلبان سامانی در دو شیف پسرانه و دخترانه و دبیرستان دخترانه محدثه شهرک بزرگ رکن آباد شیراز اقدام به برگزاری جلسات مختلف مذهبی با موضوع اهداف قیام امام حسین (ع) شد.

بر اساس این گزارش، در هیئت‌های دانش آموزی، مراسم سخنرانی، سینه‌زنی، شرح زیارت عاشور و واقعه کربلا و شناخت شخصیت های کودک و نوجوان واقعه عاشورا به صورت متمرکز با همکاری امام جماعت مسجد جامع شهرک رکن آباد و مدیران مدارس این شهرک برگزار گردید.

مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز از دیگر برنامه ها و رویکردهای محتوایی هیئت های دانش آموزی انصار المهدی(عج) را انس با مقام والای امامان شیعه و شناخت بیشتر سیره امام حسین(ع) در حد و فهم کودکان و نوجوان دانش آموز عنوان کرد.

حجت الاسلام آدینه ادامه داد:با توجه به موقعیت ویژه شهرک بزرگ رکن آباد ذر شیراز و وجود فرق مختلف در سطح این شهرک، برپایی این گونه جلسات خصوصا جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مباحث مختلف دینی و تدبر و انس بیشتر با آیات قرآن کریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: از دیگر اهداف راه اندازی هیئت های دانش آموزی ارتباط بیشتر مدیران و کادر مدرسه با امام جماعت محل و همچنین ارتباط و حضور بیشتر دانش آموزان با مسجد محل بود.

مسئول مبلغین طرح هجرت شیراز اظهار کرد: این ارتباط سازنده باعث تشویق دانش آموزان به حضور در نمازهای جماعت و فعالیت های مسجد و مدرسه خواهد شد که همه این موارد نیاز به برنامه های جدی و منسجم و همیاری و همکاری مسئولین مساجد و مدارس دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha