شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله شاهچراغی و استاندار سمنان

حوزه/نماینده ولی فقیه و استاندار سمنان در پیامی مشترک ضمن گرامیداشت اربعین حسینی، ازاین روز به مثابه نماد دلدادگی عاشقان اباعبدالله(ع) در سراسر دنیا یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان به مناسبت اربعین حسینی و همچنین نزدیکی به یوم الله ۱۳ آبان در پیامی مشترک این دو حماسه عظیم را گرامی داشتند و نوشتند: دلسوختگان و دلدادگان کوی حسین(ع) با زیباترین جلوه های ناب رضایت و عنایت، هروله کنان از راه می رسند تا در نفس نفس زدن های مکرر تاریخ، روایت کنند ذره ذره سوسوهای معصوم را که در شب بی خویشتنی ظلم، درخشش خورشیدِ بر نیزه اش، کور ساخت چشم دنیادوستان و هوس بازان را و بگشایند کتاب جاوید عشق را، که سطر سطرش آهنگ الهام بود و بیداری و خروش.  

در این پیام آمده است: اینان با پایِ خاکی و گِلین آمده اند تا بگویند زیبایی حقیقت را در به گُل نشستن خون ذبح عظیم کربلا و نجوا کنند «الهم اجعل محیای محیا محمد وآل محمد» ، پس دعایمان کن ای خون جاری در رگ‌های تاریخ! تا بر تمام کربلاها و عاشوراهای روزگار صبر کنیم و شمشیر از کف نیندازیم و بر یزیدان روزگار سر تسلیم و رضا فرود نیاوریم و آزادگی را با خون خویش، پیروز عالم سازیم. اربعین، بیعت دوباره با عاشوراست.

در این پیام می خوانیم: اربعین روز برائت از سلطه ستم و هنگامه عهد عاشقان شهادت است و چه حُسن اتفاقی ست هم نشینی اربعین امسال با سیزدهمین گلبرگ تاریخِ پر حماسه ی آبانِ ملتی که وارثان خون و روشنیِ آفتابند.   انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران که چهل سال است به روشنگری و هدایت سلاله پاک ثارالله هر سال هیمنه دروغین یزیدیان زمان را شکسته، امسال درحالی در معرض تهدید اقتصادی جدید از سوی رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است که دنیا با خروج آمریکا از توافق هسته ای، به بی ثباتی و بی تعهدی آمریکا نسبت به موازین حقوق بین المللی بیش از پیش وقوف یافته است.

ادامه این پیام نیز به این مطالب اشاره می کند: ملت بزرگ و انقلابی ایران در یوم الله ۱۳ آبان امسال، بار دیگر تمام عالم را به بیداریِ هماره فرا می خواند و حیرت جاودان را میهمان همیشگی تاریخ خواهد ساخت و بذر امید را بر دلهای محرومان خواهد افشاند چرا که: «اراده ی خدا فوق همه­ی اراده هاست». بی تردید در ۱۳ آبان امسال به حرمت دست‌های گره خورده در تاریخ و گام های افشانده در جاده اربعین روز مبارزه با استکبار جهانی آثار خود را بیش از پیش هویدا خواهد ساخت و همچون خورشید بر نیزه، به روشنگری و هدایت خواهد پرداخت.

در پیام آیت الله شاهچراغی و چاوشی می خوانیم: اینجانبان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یوم الله سیزده آبان از ملت مقاوم و حسینی ایران و به ویژه استان دارالمرحمه سمنان می خواهیم با حضور در تجمع بزرگ اربعین و نیز راهپیمایی عظیم یوم الله ۱۳ آبان بار دیگر قدرت و عظمت ملت ایران و روح همبستگی و اتحاد این مردم را بیش از پیش برای آمریکا و هم پیمانانش یادآوری نموده و چونان «عشق» که  با تمام قامت بر فراز «گودال» ایستاد و «دستی» که در ساحل علقمه کاشته شد، بلند و استوار چونان نخل‌های سرافراز، سر برآورده و از حنجره های ماندگار، به وسعت تمامی مظلومیت، فریاد کشیده و نغمه «هیهات مناالذله» سردهند. مگر نه آنکه هرروز، عاشورا و همه خاک، کربلا ست؟ پس بیایید  همواره همراه کربلائیان گام برداریم تا حسینی بمانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha