جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گنبد حرم کربلا

حوزه/ هم‌زمان با اربعین حسینی سراسر میهن اسلامی یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و عزاداران حسینی و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور در هیئت‌های عزاداری در چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان عزاداری کردند.

خبرگزاری «حوزه»/ هم‌زمان با اربعین حسینی سراسر میهن اسلامی یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و عزاداران حسینی و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور در هیئت‌های عزاداری در چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کردند.

اربعین، فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه‌ای است در برابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می‌بندد؛ اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین (ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چراکه در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدالله (ع) و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.

اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد؛ ازآنجاکه گرامیداشت خاطره شهید و احیاء اربعین وی، زنده نگه‌داشتن نام و یاد و راه اوست و زیارت، یکی از راه‌های یاد و احیاء خاطره است، زیارت امام حسین (ع) به‌ویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیار دارد.

زیارت اربعین، زیارت‌نامه‌ای است که برای روز اربعین از امام صادق (ع) نقل‌شده و شیخ عباس قمی این زیارت‌نامه را در مفاتیح‌الجنان در باب سوم بعد از زیارت عاشورا غیر معروفه، با عنوان زیارت اربعین نقل کرده است.

در حدیثی از امام حسن عسکری (ع) پنج نشانه برای مؤمن شمرده‌شده است که یکی از این پنج نشانه زیارت اربعین است.

مراسم سوگواری اربعین حسینی، قرن‌هاست که به‌طور عمده، در کشورهای مختلف و مناطق شیعه‌نشین در اشکال گوناگون برگزار می‌شود و امروز نیز ارادتمندان امام حسین (ع) از سراسر ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان با حضور در هیئت‌های عزاداری، مساجد و تکایا در چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کردند.

طبق گزارش‌های واصله از خبرنگاران خبرگزاری «حوزه» در استان‌های مختلف برپایی آیین‌های سنتی عزاداری و برگزاری دسته‌های عزاداری در کوچه‌ها و خیابان‌ها و برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا در شهرها و استان‌های مختلف کشور از جمله شیوه‌های عزاداری ارادتمندان به ساحت مقدس امام حسین (ع) و و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی در سراسر ایران اسلامی است.

خبرنگاران و عکاسان از مناطق مختلف استان‌ها خود را به این مراسم معنوی رسانده بودند تا دلدادگی مردم به اباعبدالله الحسین (ع) را ثبت کنند و امروز سراسر ایران اسلامی حال و هوای خاصی به خود گرفته بود و مردم با سوگ و ماتم نوای یا اباالفضل (ع) و یا حسین (ع) سر دادند و دلدادگان امام حسین (ع) در زیر یک پرچم آمده بودند تا ادامه‌دهنده مکتب حسینی باشند.

امروز لحظاتی ماندگاری در مراسم‌های سوگواری اربعین حسینی در سراسر ایران اسلامی در ذهن‌ها و دل‌ها ثبت شد و همانند سال‌های گذشته لحظات ثبت‌شده در دریچه‌های دوربین ضبط و پخش شد.

دلدادگان حسینی از سراسر کشور و نقاط مختلف جهان و و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی در روز اربعین حسینی گرد هم آمدند تا بار دیگر عشق و ارادت خود نسبت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش را به جهانیان ثابت کنند و ارادتمندان به ساحت مقدس امام حسین (ع) از سراسر ایران اسلامی در این اجتماع عظیم گرد هم آمدند تا حسینی ماندن را به یاد یکدیگر بیاندازند و به یاد مظلومان عالم برای برچیدن ریشه ظلم هم‌قسم شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha