شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ حضور روحانیون   در پیاده روی اربعین حسینی

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان  با اشاره به اجتماع ميليوني اربعين حسيني در کربلای معلی، گفت: امروز راهپیمایی اربعین حسینی تنها یک سنت یا نیت نیست، بلکه نمایش اقتدار، وحدت و مودت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در شهر سنندج اظهار داشت: اربعین حسینی یادآور ایستادگی جبهه حق در برابر جبهه کفر و شرک است. این روز در تقویم بشریت جایگاه خاصی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه اربعین امسال با شور و عظمت خاصی برگزار گردید، بیان داشت: امسال کربلا میزبان میلیون ها عاشق دل سوخته اهل بیت علیهم السلام از سراسر جهان بود، کسانی که هزاران کیلومتر را برای زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام؛ سردار و سالار شهیدان طی طریق نموده بودند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اربعین حسینی خواه ناخواه اثرات خود را بر جهان کنونی خواهد گذاشت، گفت: حضور میلیون مسلمان و انسان آزاده در یک مکان و با یک هدف مشترک، حادثه ای تکرار نشدنی در تاریخ بشریت است و همین امر باعث جلب توجه دیگر ادیان به دین اسلام، انسجام و وحدت آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه این حجم عظیم زوار اربعین حسینی مایه ترس و وحشت دشمنان اسلام شده است، تاکید کرد: امروز جهان غرب و شرق مات و مبهوت از این همه وحدت و انسجام بود. امروز وحدت عملی جهان اسلام به نمایش گذاشته شد.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش شبکه های های ماهواره ای دشمنان برای به حاشیه راندن این واقعه عظیم جهان اسلام اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش های بی شائبه دشمنان برای کم رنگ کردن اجتماع میلیونی اربعین حسینی امسال، بازهم اخبار این رویداد جهانی بر روی شبکه های ماهواره ای رفت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: امروز راهپیمایی اربعین حسینی تنها یک سنت یا نیت نیست، بلکه نمایش اقتدار، وحدت و مودت جهان اسلام است.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره حضور خوب برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع در موکب ها و ایستگاه های زیارتی، گفت: امسال همکاری و تعامل برادران اهل تسنن و اهل تشیع در موکب های و ایستگاه های صلواتی هم در استان کردستان و هم در کربلای معلی، وحدت جهان اسلام را متجلی ساخت.

حجت الاسلام عربیان در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت عظیم اربعین حسینی تاثیرات خود را بر جهان اسلام خواهد گذاشت، افزود: شکی نیست که اجتماع میلیونی مسلمان جهان در یک مکان و زمان خاص، معادلات سیاسی جهان را تحت تاثیر خواهد داد، لذا باید بتوانیم از این راهپیمایی عظیم حسینی بیشترین بهره های فرهنگی و سیاسی ر ا برای جهان اسلام ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha