جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مشارکت مردم در ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع )نشان از ارادت به اهل بیت(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در مراسم رونمایی از ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) که با حضور پرشور مردم در شهر برازجان برگزار شد، ساخت این ضریح را هدیه ماندگار مردم دشتستان دانست و گفت: این حرکت مردم دشتستان که چند سال از این ضریح میزبانی کردند، بسیار قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مشارکت مردم در ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) نشان داد اگر این مردم در زمان امام حسین(ع) بودند قطعا در کنار حضرت بوده و در حال حاضر هم رهرو سیدالشهدا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت اجر دنیوی و اخروی را در پی دارد، ابراز داشت: ساخت این ضریح افتخاری بزرگ برای مردم شهرستان دشتستان و استان بوشهر است و برگ زرینی در تاریخ حماسی این مردم به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، ساخت ضریح خمیه گاه حضرت قاسم(ع) را هدیه مردم دشتستان به امام حسن مجتبی(ع) پدر بزرگوار ایشان دانست و گفت: این مردم نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و عاشق و دلداده اهل بیت(ع) می باشند.

گفتنی است، در این مراسم سردار رزمجو فرمانده سپاه استان و حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان و بسیاری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

لازم به ذکر است  این ضریح دارای 4.5 تن وزن است که در آن چوب ساج، طلا، نقره و مس بکار رفته و قرار است آخر ماه صفر در سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) برای نصب به کربلا منتقل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha