پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ پیروی از دستورات ولی فقیه و حاکمیت دینی یک نکته مثبت تاثیر گذار و شرط بقای حکومت دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام دیلم در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس در نشست «گفتمان ولایت» بیان کرد: امروز قدرت و توانایی دین بیشتر از هر زمان دیگری است، برخی این مسئله که قرآن و آموزه های وحی محور حاکمیت باشد را عملی نمی دانستند، اما امام راحل با استمداد از خداوند و کمک مردم، رهبری و مرجعیت دینی را در راس حاکمیت قرار داد.

وی افزود: اتحاد و انسجامی که بین مردم و مراجع با حاکمیت الهی وجود دارد، ثمره در راس بودن حاکمیت دینی است؛ پیروی از دستورات ولی فقیه و حاکمیت دینی یک نکته مثبت تاثیر گذار و شرط بقای حکومت دینی است، لذا، طلاب در کنار تحصیل علم، همسر داری، فرزندپروری، شرکت درمجالس و محافل مذهبی، باید بصیرت خود را نیز افزایش دهند.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به آیات پیرامون تفقه در دین تشریح کرد: از وظایف طلاب است که در دین تفقه داشته باشند، زیرا تفقه به معنای تفکر عمیق در دین است و این مهم بدون بصیرت میسر نخواهد شد.

وی توجه به خداوند را در کنار علم و باورهای دینی ضروری دانست و اضافه کرد: در تاریخ افرادی مانند زبیر بودند که با وجود حضور در کنار امیرالمومنین علی علیه السلام بودن باز هم منحرف شده و از فتنه سربلند خارج نشدند، زیرا انسان بدون بصیرت به سبب قدرت طلبی در فتنه منحرف می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha