جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید افتخاری امام جمعه صالح آباد

حوزه/حجت الاسلام افتخاری گفت: شیعه و سنی و حتی بقیه ادیان نیز در این ایام در مسیر کربلا و نجف با عشق و شور بسیاری حضور داشتند و همه با هم این وحدت عظیم را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام حمید افتخاری امام جمعه صالح آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، زیارت اربعین را  یکی از مهم ترین زیارت ها عنوان کرد و اظهار داشت: زیارت اربعین آنقدر مهم است یکی از نشانه های شناخت مومن معرفی شده است.

وی افزود: نزد ائمه اطهار نیز این زیارت دارای جایگاه بالایی است که این اهمیت را می توان از فرمایشات و سفارشات این بزرگواران دریافت.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به سیره علما در گذشته تصریح کرد: در سیره بزرگان دین هم به زیارت اربعین بسیار سفارش شده است و نه تنها خودشان در این زیارت شرکت می کردند بلکه مردم را به حضور در این راهپیمایی و زیارت تشویق می کردند.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت های اربعین تاکید کرد و گفت: یکی از ظرفیت های عظیم راهپیمایی اربعین ایجاد وحدت بین فرق و مذاهب مختلف است.

این استاد حوزه ادامه داد: شیعه و سنی و حتی بقیه ادیان نیز در این ایام در مسیر کربلا و نجف با عشق و شور بسیاری حضور  داشند و همه با هم این وحدت عظیم را تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: الفت و دوستی ایجاد شده در راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای شناساندن شیعه و تفکر شیعی به جهان است و باید از این موقعیت ممتاز بهترین بهره را برد.

امام جمعه صالح آباد دلیل سکوت خبری رسانه های غربی را ترس آن ها از وحدت مسلمانان معرفی کرد و گفت: این ظرفیت وجود دارد که با استفاده از رسانه های موجود صدای لبیک یا حسین مسلمانان را جهانی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha