جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فتاح

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین فتاح، با اشاره به رسالت مرجعیت در دوران غیبت،بیان کرد: مرجعیت شیعه در همه زمانها و مکان ها در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده و خود را وقف جریان هدایت قرارداده است تا جریان دین نیز زنده بماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین فتاح، امشب در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که با حضورآیت الله العظمی جوادی آملی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به این مطلب که  امامت رکن رکین دین است گفت: دین دارای 5 اصل است که امامت مبین و تبیین کننده چهار اصل دیگر است.

وی افزود: امامت در طول تاریخ دشمنان خطرناکی داشته و دارد؛ ابن ابی الحدید یکی از آن عالم نماهایی بوده  که در طول تاریخ سعی در تحریف دین و و انکار حقانیت امامت کرد و به ظاهر مطالبی را به نفع اهل بیت(ع) مطرح کرد، ولی به شکل ظریف و نا محسوسی علیه اهل بیت(ع) بیان کرد.

استاد حوزه بیان کرد: او در داستان هایی که ذکر می کرد پس از نقل روایت به ظاهر به نفع ائمه، بیان می کرد که در کنار چهار اصل دین اصل امامت چندان مهم نیست و نباید به آن التزام داشت؛ وی در ماجرای سوال شخص یهودی از امام علی(ع) در خصوص وضعیت امت پیامبر از امام تعریف می کند، ولی در پایان می گوید که امامت لازم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین  فتاح، امامت را تمامیت دین دانست و اظهارکرد: امامت است که اگر به آن التزام نداشته باشیم از دین وحدود الهی خارج می شویم؛ امامت است که 20 میلیون نفر را این چنین واله و شیدا در بیابان های کربلا و نجف رهسپار می کند و آنها را مدیریت می کند.

وی بیان کرد: پس از قیام امام حسین(ع) تمام برنامه های دشمنان بر هم ریخت، چون اهل بیت(ع) با هر وسیله ای از جمله خون خود جریان هدایت بشریت را مدیریت کردند و دشمنان را منکوب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  فتاح، گفت: پس از امتحانات بسیاری که حضرت ابراهیم(ع) به عنوان یکی از برگزیده ترین انبیای الهی طی کردند به مقام امامت رسیدند؛ همچنین خداوند فرمودند که عهد امامت به ظالمان نمی رسد؛ خط فاصله بین جریان حق و باطل با امامت مشخص می شود.

استاد حوزه بیان کرد: مرجعیت نیز در مسیر امامت است و مراجع عظام تقلید در طول تاریخ پرافتخار تشیع خون دلها خوردند تا شریعت پیامبر(ص) بر جای بماند؛ اگر امامت و مرجعیت در تداوم آن نبود امروز خبری از دین نبود و مردم نیز تکلیف خود را نمی دانستند.

وی با ذکر این مطلب که مرجعیت در عصر غیبت تمام ظرفیت خود را در خدمت مکتب اهل بیت(ع) قرار داد یادآورشد: مرجعیت در همه زمانها و مکان ها در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده و خود را وقف جریان هدایت قرارداده است تا جریان دین نیز زنده بماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha