جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: حال که بدون هیچ هزینه ای همه مسلمانان در یک مکان جمع شده اند بهترین فرصت است تا فرهنگ اصلی و ناب اسلام و شیعیان را تبلیغ کنیم تا در بازگشت هر یک از زائران به کشور خودشان این فرهنگ به آنجا انتقال دهند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی استاد حوزه علمیه همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در منابع دینی خاطر نشان کرد: معصومین و اهل بیت به عنوان یک سند از زیارت اربعین یاد می کردند و به انجام ان بسیار توصیه می کردند.

وی افزود: نه تنها جابر بن عبدالله انصاری بلکه همه صحابه نیز در این راهپیمایی حضور داشتند و علما و بزرگان دین هم در طول تاریخ همیشه نسبت به این مساله توجه ویژه ای داشته اند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: زیارت اربعین از آن جایی که به عنوان تعظیم شعائر دینی محسوب می شود مورد تایید منابع دینی ما است و زنده نگه داشتن آن به مثابه زنده نگه داشتن شهادت حضرت سید الشهدا است.

وی خاطر نشان کرد: حرکت و راهپیمایی مردم در این ایام بسیار شکننده و تاثیر گذار می باشد و نمونه بارز آن سرایت راهپیمایی اربعین به جاهای دیگر است همانند پیاده روی رضوی که هر سال اجرا می شود.

حجت الاسلام فلاحی استفاده از موقعیت های ایجاد شده توسط اربعین را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: هیچ موقعیتی همانند اربعین نمی توان پیدا کرد که در آن به این راحتی بین مسلمانان ارتباط قوی ایجاد شود.

وی ادامه داد: حال که بدون هیچ هزینه ای همه مسلمانان در یک مکان جمع شده اند بهترین فرصت است تا فرهنگ اصلی و ناب اسلام و شیعیان را تبلیغ کنیم تا در بازگشت هر یک از زائران به کشور خودشان این فرهنگ به آنجا انتقال دهند.

حجت الاسلام فلاحی تاکید کرد: همان طور که به وسیله مبانی فکری شیعی توانستیم جمعیت این چند سال را دور هم جمع کنیم باید تک تک این زائران را پس از زیارت به چشم یک سفیر ببینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha