شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرازیر شدن سیل زائران از خیابان های مختلف به سمت حرم مطهر

حوزه/ در روز اربعین امام حسین (ع) سیل زائران که با پای پیاده به کربلا آمده بودند وارد بین الحرمین کربلا شده و به حضرت صاحب الزمان (عج) عرض تسلیت کرده و بر سر و سینه زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در روز اربعین امام حسین (ع) سیل زائران که با پای پیاده به کربلا آمده بودند وارد بین الحرمین کربلا شده و به حضرت صاحب الزمان (عج) عرض تسلیت کرده و بر سر و سینه زدند.

حضور 11,853,487 زائر در روز اربعین در کربلا

مرکز رصد الکترونیکی آستان مقدس حسینی اولین آمار زائران اربعین که از دهم صفر تا ساعت یک 20 صفر وارد کربلا شدند را اعلام کرد.

مدیر این مرکز گفت: تعداد زائرانی که از چهار ورودی کربلا وارد این شهر شدند به 11,853,487 نفر می رسد.

وی افزود:این آمار شامل روز های قبل از دهم صفر و بعد از ظهر اربعین نمی باشد.

حضور 227 موکب خدماتی و عزاداری که 23 مورد آن از کشور های غیر عراقی است

بخش شعائر و موکب های حسینی وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی گفت: تعداد موکب های خدماتی و عزاداری به 227 مورد می رسد که 23 عدد آن از کشور های غیر عربی است.

اسامی کشور ها به شرح زیر است: لبنان، یمن، عربستان، کویت، بحرین و عمان از کشور های عربی و آذربایجان، ایران، افغانستان، سوئد، هند، آمریکا، اندونزی، پاکستان، بلژیک، تایلند، ترکیه، تانزانیا، انگلیس، کانادا، هلند، فرانسه و کنیا از جمله کشور های غیر عربی است.

یکی از مسئولین آستان حسینی گفت: این موکب ها تنها در شهر کربلا نبودند، بلکه در راه های منتهی به کربلا حضور داشتند و در زمینه های مختلف خدمات رسانی کردند.

 

 

برپایی ایستگاه تبلیغی برای زائران اربعین

بخش امور دینی، فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی برای پاسخگویی به سؤالات زائرانی که به کربلا می آیند، ایستگاه تبلیغی برپا کرد.

طلاب و اساتید حوزه با حضور در این ایستگاه های تبلیغی به سؤالات شرعی زائران پاسخ داده، نماز جماعت برپا کردند و برای زائران سخنرانی کردند.

طلاب همچنین به شبهاتی در خصوص دین اسلام، مذهب شیعه، تقلید، خمس و غیر آن پاسخ دادند.

از فعالیت های دیگر ایستگاه تبلیغی، توزیع بروشور ها و منشورات آستان مقدس عباسی بود.

سرازیر شدن سیل زائران از خیابان های مختلف به سمت حرم مطهر

با شروع مراسم زیارت اربعین امام حسین (ع) و برادرش حضرت ابا الفضل العباس (ع)، دریایی از زائران که با پای پیاده خود را به کربلا رسانده بودند، از ورودی های مختلف کربلا و با فریاد "یا حسین یا حسین" وارد بین الحرمین کربلا شدند.

تقدیم وعده های غذایی به زائران اربعین

آستان مقدس حسینی و عباسی از روز 14 صفر تا پایان مراسم زیارت اربعین اقدام به توزیع بسته های غذایی، مواد خوراکی و نوشیدنی مختلف میان زائران کرده است.

یکی از مسئولان آستان عباسی با بیان اینکه تقدیم خدمات به زائران اربعین تا زمانی که آخرین زائر در شهر کربلا باشد ادامه دارد، گفت: بیش از 10 هزار وعده غذایی روزانه میان زائران توزیع کردیم و همچنین نوشیدنی هایی مثل؛ آب نوشیدنی، آب میوه، کیک و میوه های مختلف به زائران تقدیم شد.

وی افزود: امسال به خاطر افزایش شمار زائران، وعده های بیشتری ارائه شد.

برگزاری نماز جماعت در صحن های مختلف حرم مطهر

امام حسین (ع) در قیام خود با التزام به ادای نماز و محافظت بر آن راه درست را نشان داده اند، لذا با ورود سیل زائران به کربلای معلی برای برپایی زیارت اربعین، نماز جماعت در حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع)، بین الحرمین و صحن های مختلف کربلا برگزار شد.

 

بازدید گسترده زائران اربعین از نمایشگاه کتاب آستان مقدس عباسی

نمایشگاه دائمی کتاب آستان مقدس عباسی که در نزدیکی حرم مطهر آن حضرت قرار داد، با استقبال گسترده زائران اربعین مواجه شد.

زائرانی که در این نمایشگاه حضور یافتند از کشور هایی مثل ایران، سوریه، لبنان و کشور های حاشیه خلیج فارس بودند که بیشتر از کتاب های دینی، فرهنگی، دانشنامه های دینی، کتاب های توسعه بشری، ادبی و علمی بازدید کردند.

نمایشگاه کتاب آستان عباسی در زمینه های مختلف فکری، دینی و انسانی فعالیت می کند و رده های مختلف سنّی، سطوح علمی و فرهنگی مختلف را مورد توجه قرار می دهد.

 

جلوه ویژه پرچم کشور های مختلف در اربعین حسینی

زائرانی که از کشور های مختلف در پیاده روی اربعین شرکت داشتند،‌ با به دست گرفتن پرچم کشور خود جلوه ویژه ای به زیارت اربعین دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha