جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله یعقوبی

حوزه/ آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق گفت: دشمنان تلاش کردند با تفرقه افکنی و کینه توزی میان ملت ایران و عراق موجب نگرانی شوند و زائران را از آمدن به عراق بترسانند، امّا خداوند متعال با ما بود و تلاش های دشمنان را ناکام گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد یعقوبی از علمای عراق در دیدار تعدادی از خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی ایرانی که زائر اربعین بودند، گفت: مسلمانان باید در سخنان و رفتار خود متوجه نظارت الهی و مراقب تمامی رفتار های خود باشند.

ایشان ادامه داد: تداوم احساس حضور و نظارت الهی موجب سعادت، اعتماد و آرامش می شود و به ما الهام می کند که دست حمایت و رحمت الهی بر سر ماست و در سختی ها، مشکلات و بلاها تنها نیستیم.

آیت الله یعقوبی به آیه 4 سوره الحدید « وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ» اشاره کرد و گفت: اینکه ما مشمول رحمت خاص الهی شویم مشروط به این است که با خدا باشیم و خالصانه برای او عمل کنیم تا همراه ما باشد و برکات الطاف خود را شامل حال ما کند.

این عالم شیعه تصریح کرد: اصحاب امام حسین (ع) در روز عاشورا علی رغم وحشی گری دشمن و اوضاع هولناک آن روز، همدیگر را به سعادت و آرامش بشارت می دادند و این به خاطر با خدا بودن است.

آیت الله یعقوبی به مثال زنده ای که الان در جریان است اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش کردند با تفرقه افکنی و کینه توزی میان ملت ایران و عراق موجب نگرانی شوند و زائران را از آمدن به عراق بترسانند، امّا خداوند متعال با ما بود و تلاش های دشمنان را ناکام گذاشت.

ایشان ادامه داد: به این ترتیب ما برکات عنایت الهی را لمس کردیم و استقبال و مهمان نوازی از زائران امام حسین (ع) بهتر از گذشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha