جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ براساس نقل تاریخ، متوکل عباسی ۷۰هزار زائر امام حسین(ع) را به قتل رساند. اما با وجود خوف و ترس از کشته شدن مسلمانان به وسیله دشمنان، اهل بیت(ع) نهی از زیارت نکردند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و عزاداران حسینی  که در دفتر معظم له  در قم برگزار شد بابیان اینکه قبر حضرت ابی عبد الله(ع) به وسیله خلفای بنی عباس چندین مرتبه تخریب شد، گفت:  براساس نقل تاریخ، متوکل 70هزار زائر امام حسین(ع) را به قتل رساند. این مسئله نشان دهنده اهمیت زیارت و ترس دشمنان از آثار و نام اهل بیت(ع) است.

سخنران این مراسم افزود: اما در همه موارد و با وجود خوف و ترس از کشته شدن شیعیان و مسلمانان به وسیله دشمنان، اهل بیت(ع) نهی از زیارت نکردند.

وی عنوان کرد: زیارت قبور مطهر اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) مهم و ویژه است. حتی در بعضی ازنقل ها از بزرگان و فقهای شیعه مطرح شده در سفر اول زن نیاز به اجازه از شوهر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: در نقل تاریخ است که متوکل خلیفه عباسی برای اینکه جلوی حضور زائرین به کربلا را بگیرد، از هیچ اقدامی صرف نظر نمی کرد، شکنجه، قطع دست، قطع پا و حتی قتل زائران را مرتکب می شد تا نگذارد مردم به زیارت قبر امام حسین(ع) در کربلا بیایند ولی خدا نخواست حرارت محبت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در قلب ها با وجود همه مشکلات، رنجها و قتلها خاموش شود.

سخنران این مراسم افزود: با وجود این  همه مشکلات،  اهل بیت(ع) توصیه به زیارت قبر  امام حسین(ع) دارند و باز سفارش می کردند، وقتی به زیارت  امام حسین(ع) می روید، با ادب باشید، نخندید و اهل گریه و زاری باشید.

وی عنوان کرد: کسی که به زیارت قبور حضرات معصومین(ع) می رود، بداند معصوم(ع) حاضر و ناظر است، به همین دلیل لازم است در محضر اهل بیت(ع) احترام را حفظ کرد و مواظب باشیم در محضرشان حرمت شکنی نشود. 

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری بابیان اینکه مردم زمانی که کسی از بستگانش می میرند تا مدتها لباس سیاه می پوشند و مراسم عقد و عروسی به احترام متوفی برگزار نمی کنند با اینکه اصلا در رابطه با پوشیدن لباس سیاه و... روایتی نداریم، اظهار داشت: اما همین افراد نسبت به شهادت اهل بیت(ع) با گرفتن مراسم شادی و عروسی، حرمت شکنی می کنند و احترام اهل بیت(ع) را نگه نمی دارند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه وقتی حرم و گنبد مطهر امامین هادی وعسکری( علیهم السلام) درسامراء به وسیله افراد معلوم الحال تخریب شد، از مردم واکنش نشان ندادند، گفت: اما وقتی آجری از خانه شان کنده می شود، دادو  فریاد همین انسانها بلند می شود، خیلی سریع هم درست می کند، از آن طرف نسبت به مقدسات دینی بی اعتنا هستند.  

وی عنوان کرد: عدم حرمت شکنی زیارت اهل بیت(ع)، زیارت رفتن قبور اهل بیت(ع)، برپاداشتن شعائر الهی و عدم بی تفاوتی نسبت به آثار و نام معصومین(ع) از جمله مسائلی است که اهل بیت(ع) به شیعیان و مسلمانان سفارش و توصیه کرده اند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha