شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر رفیع الدین اسماعیلی

حوزه/ رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: رسانه انقلابی و متعهد می تواند در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش های انقلابی، خنثی کننده توطئه های رسانه ای استکبار جهانی باشد.

دکتر رفیع الدین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در آستانه سیزدهم آبان ماه ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم، اظهار داشت: در روزگار فعلی اهمیت فعالیت رسانه ای در مسیر مقابله با استکبار و مستکبران بیش از پیش شده است چه آن که اساساً در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم، نیاز به رسانه متعهد و انقلابی به شدت احساس می شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر گاهی ما در انعکاس اخبار و ارایه اطلاعات به مردم به نوعی در زمین دشمن بازی می کنیم مثل تلاش برای پاسخ به برخی شایعات که دامن زدن به آن ها اتفاقاً هدف دشمن است و حال آن که ما باید بر اساس واقعیت ها به مردم آگاهی بخشی بدهیم

اسماعیلی اضافه کرد: به خصوص در شرایط فعلی که گاهی رسانه ها می خواهند یک مساله که شاید اصلاً وجود خارجی هم ندارد را بال و پر بدهند و در این بین رسانه های متعهد و انقلابی باید حقیقت را بیان کرده و در مسیر ارتقای سطح بصیرتی مردم حرکت کنند.

این کارشناس مسایل رسانه ای همچنین بیان داشت: از سوی دیگر ما باید در این فضا فعال باشیم و نه منفعل به این معنا که گاهی رسانه خودی در فضایی قرار می گیرد که وقتی یک شبهه ای می اندازند او صرفاً به دنبال پاسخ به آن است و گرچه گاهی لازم است به شبهه پاسخ داد اما باید به شکل فعال و جدی عمل کنیم و سعی نکنیم که همه اش صرفاً به دنبال پاسخ به شبهات باشیم.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر در خصوص چگونگی مقابله با استکبار جهانی این است که همه باید در این راستا متحد و یکصدا بشویم و حال آن که متاسفانه گاهی در رسانه های خودی نیز این وحدت رویه چندان مشاهده نمی شود و حال آن که طبعاً اگر یک صدا شویم صدای ما بهتر شنیده می شود.

اسماعیلی افزود:البته مسلم است که در فضای رسانه ای هر کس بر اساس مقتضیات رسانه و زاویه نگاه و رویکرد خود به فعالیت می پردازد اما خیلی اوقات می شود با وجود عنایت به تفاوت همین زاویه نگاه رسانه ای، بهترین عملکرد را هم داشت و در مسیر دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب گام های بهتر و موثرتری برداشت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha