جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردشگری اسلامی

حوزه/ یک تحقیقات جدید که توسط «استاندارد سلام» انجام شده پیش بینی کرده است که تاثیر تولید ناخالص داخلی گردشگری اسلامی در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabianbusiness، یک تحقیقات جدید پیش بینی کرده است که تاثیر تولید ناخالص داخلی «جی.دی.پی» سفرهای مسلمانان در خاورمیانه تا سال 2020 به 36 میلیارد دلار برسد، این درحالی است که در سال 2017، گردشگری اسلامی خاورمیانه 29.7 میلیارد دلار ارزش داشته است.

براساس گزارش ارائه شده توسط این محققان در «سلام استاندارد»، صنعت «گردشگری اسلامی» تا 2020 میلادی 1.2 میلیون شغل جدید در این منطقه ایجاد خواهد کرد و بیش از دو برابر 528 هزار نفری که هم اکنون استخدام هستند در این زمینه مشغول خواهند شد.

زمانی که صحبت از سفر خارجی می شود، خاورمیانه با اختلاف بالا بزرگترین بازار در جهان محسوب می شود و در سال 2017 مشارکت 62.2 میلیارد دلاری داشته و پیش بینی می شود که این رقم به 72 میلیارد دلار تا سال 2020 برسد و این مشان می دهد که خاورمیانه 59% سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

 

گردشگری اسلامی نقش آفرین مهم در اقتصاد خاورمیانه

فائز فضل اللهی، بنیانگذار و رئیس استاندارد سلام در این باره گفت: ارقام خودشان گویا هستند. بخش گردشگری اسلامی یک نقش آفرین مهم در سلامت اقتصاد کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورهای خلیج محسوب می شود و بسیاری از این کشورها به دنبال اجرای طرح های بلندپروازانه برای تقویت و توسعه این صنعت هستند.

وی افزود: رشد قابل توجه در صنعت گردشگری داخلی و خارجی پیش بینی شده برای منطقه، فرصت های هیجان انگیزی را برای کشورهای خاورمیانه در سراسر جهان به وجود آورده و امید می رود که در تولید ناخالص داخلی، درآمد مالیاتی و ایجاد شغل برای کسانی که به طور بالقوه به آن دسترسی دارند، به وجود آورد.

به گفته سلام استاندارد، پیش بینی می شود تاثیر تولید ناخالص داخلی «گردشگری اسلامی» در سطح جهان تا سال 2020 به 183 میلیارد دلار برسد و در این رابطه 5.6 میلیون نفر استخدام شوند.

اندونزی، چین، مالزی، 17% کل جهانی سفر مسلمانان به خارج را تا سال 2020 به خود اختصاص داده و این مسافران را جمعیت جوانان و نسل جدید به ویژه در طبقه متوسط تشکیل خواهند داد.

فیضل اللهی در این باره گفت: تا سال 2060، از هر سه نفر، یک نفر در جهان مسلمان خواهد بود و نادیده گرفتن این حقیقت جاهلانه است. رشد جمعیت مسلمانان تا 70% در مقایسه با رشد جمعیت جهانی 32%، نشان می دهد که گردشگری اسلامی هم اکنون به یک فرصت ارزشمند محسوب می شود و تهدیدی برای آنان که این فرصت را نادیده انگارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha