جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار جلالی در دیدار تولیت آستان حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر این‌که تهدیدات خارجی به لحاظ ماهیتی تغییر پیداکرده‌اند و با حوزه‌های فناورانه ترکیب‌شده‌اند، گفت: فضای سایبری نه‌تنها ساختارهای فرهنگی،سیاسی و اجتماعی را عوض کرده، بلکه حوزه‌های حکومتی و نظامی جوامع انسانی را نیز تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، سردار غلامرضا جلالی، پیش از ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس  در سالن محراب حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار داشت: مسئله‌ای که محضر رهبری معظم انقلاب مطرح شد و معظم له نیز بر آن تأکید فرمودند توجه به این نکته بود که «تهدیدات خارجی به لحاظ ماهیتی تغییر پیداکرده‌اند و با حوزه‌های فناورانه ترکیب‌ شده‌اند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر این‌که فنّاوری به‌طورکلی و فضای سایبری به‌طور خاص، در دو بعد امنیتی و ارزشی برای ما تهدیدی جدی به‌حساب می­ آید، گفت: ترکیب شدن حیطه تهدیدات با فنّاوری که در ذاتش سلطه گری و میل به اشراف وجود دارد، با ایجاد امکان اشراف اطلاعاتی بر نظام اسلامی­، به دنبال مدیریت است.

سردار جلالی با اشاره به مزایای نسبی فنّاوری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای، به ذکر تهدیدات با لذات این پدیده­ مدرن پرداخت و گفت: فضای سایبری نه‌تنها ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را عوض کرده، بلکه حوزه‌های حکومتی و نظامی جوامع انسانی را نیز تغییر داده که لازم است ما نیز ساختارهای بومی خودمان را بر آن منطبق کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با ذکر این نکته که معماری جدید جهان بر اساس اثرپذیری از فضای سایبری،در حال شکل‌گیری است، ابراز داشت: حضور فراگیر شبکه‌های اجتماعی در نهادهای مختلف اجتماعی، به علت ماهیت «دولت گریز» شان، امکان کنترل دولت بر آن‌ها را دشوار می ­کند و ما را با خطر استحاله در جامعه جهانی و تغییر ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی‌مان روبرو می ­کند.

بسط فنّاوری،جبری تاریخی است

سردار جلالی با تأکید بر این‌که معماری جدید جمهوری اسلامی باید بر مبنای تفکرات اصیل نظام اسلامی بازآرایی شود، گفت: آرایش تکنولوژی باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند فنّاوری را در خدمت ارزش‌هایمان بگیرید.

وی ادامه داد: از سویی تن دادن به فنّاوری، خطر تغییر نرم ماهیت جمهوری اسلامی را دارد و از سویی دیگر، نمی­توان جلوی بسط فنّاوری و جبر تاریخی ایستاد؛ بر این اساس باید دکترین و چارچوبی ارائه شود که توضیح دهد چگونه می ­توان علیرغم حفظ فنّاوری، چارچوب‌های نظام اسلامی را نیز بر آن منطبق کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به نقل‌قول دیگری از رهبری پرداخت و اظهار داشت: پدافند غیرعامل بر هویت دفع تهدیدات استوار است، بنابراین باید رویکرد سنتی‌اش در مواجهه با تهدیدات را کنار بگذارد.

وی افزود: باید توجه داشت نوع تهدیدات عوض‌شده است و در این امر، اعضای این سازمان باید اطلاعات و مهارت خود را به‌روز کنند و دولت نیز باید همکاری‌های لازم را انجام دهد.

سردار جلالی به تقابل تاریخی نظام اسلامی ایران در آستانه­ چهلمین سالگرد انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: بستر و میدان این تقابل مردم هستند.حوزه‌ی این رویارویی؛ اقتصاد و ابزار این جنگ، رسانه و شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان بابیان اینکه رهبری اصول اساسی استراتژی مقابله با این نبرد عظیم را تبیین فرموده‌اند، گفت: مشی سیاسی و فرهنگی رهبری معظم انقلاب در پدافند غیرعامل کشور این است که جنگ نمی ­شود و مذاکره نیز نخواهیم کرد و تنها به مقاومت خواهیم پرداخت که راه اصلی همین مقاومت است و اختیارات لازم جهت آن به دولت و رئیس قوا تفویض شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha