سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری اربعین حسینی در بیوت مراجع و علما

حوزه/ در منابع تاریخی و سخنان حضرت آمده که امام حسین(ع) خطاب به یاران فرمودند« بهتر از شما یاران وجود ندارد یعنی حتی پدرم و برادرم چنین اصحابی با وفایی نداشتند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام خادمی خوزستانی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شدگفت:یکی از راه های که می توان عمق فاجعه کربلا را درک کرد، شخصیت شناسی، قاتلین کربلا، یزید، امام حسین(ع)  و یاران امام(ع) هست.

سخنران این مراسم افزود: اگر شواهد تاریخی دستگاه بنی امیه مورد بررسی قرار گیرد، بهتر می توان به حادثه عاشورا پی برد.

وی بابیان اینکه با نگاه به تاریخ می فهمیم که یاران امام حسین(ع) از بهترین یاران زمان بودند، افزود: در منابع تاریخی و سخنان حضرت آمده که امام حسین(ع) خطاب به یاران فرمودند« بهتر از شما یاران وجود ندارد یعنی حتی پدرم و برادرم چنین اصحابی با وفایی نداشتند.

حجت الاسلام خادمی خوزستانی گفت: دلیل این وفاداری یقین اصحاب به امام حسین(ع)، موحد بودن، توحید، اعتقاد به خدا و اهل ایمان و یقین راسخ بود.

سخنران این مراسم بابیان اینکه موضوع توحید بحث مهمی است اظهارداشت: آن قدر این بحث مهم است که درجنگ صفین یکی از اصحاب خدمت امام علی(ع) رسید و سؤال کرد، مولی من توحید به چه معنا است؟ امام(ع) توحید، همان نماز است. اگر در مقابل دشمنان به صف ایستاده ایم چون آنها یقین به توحید ندارند و اهل نماز نیستند.

وی عنوان کرد: از دیگر ویژگی های یاران حضرت ابی عبد الله، اهل تفکر و شجاع  ونترس بودند. برای دفاع از دین و امام شان از هیچ چیزی، جزء خدا نمی ترسیدند و همین عامل باعث شدند عاشقانه به سمت مرگ بروند.

حجت الاسلام خادمی خوزستانی بابیان اینکه شجاعت تنها در رزم نیستند، افزود: اصحاب حضرت حتی در زبان و دفاع کلامی از امام خودشان هم زبان زد بودند. وقتی دشمن به مولایشان توهین می کرد، اصحاب ساکت نمی نشستند، جلوی می آمدند و پاسخ می دادند.

سخنران این مراسم افزود: این امتیازات باعث شد امام حسین(ع) خطاب به یارانش فرمودند« بافاودار تر زا شما سراغ ندارم».

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha