پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحیم موذن

حوزه/ حجت الاسلام رحیم موذن با تاکید بر اینکه جنس قیام امام حسین(ع) از جنس آزادگی بود، گفت: امام حسین(ع) علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش در صحرای کربلا به خوبی مطلع بودند، ولی بازهم دست از مبارزه و جهاد در راه خدا برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستانَ، مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شب گذشته در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر توپ آغاج با حضور روحانیون، طلاب، مردم و مسئولان این شهر برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام رحیم موذن با اشاره به زاویای تاریخی و سیاسی نهضت کربلا، اظهار داشت: نهضت کربلا بعد از 1400 سال هنوز به سرزندگی روزهای اول است و این نشان می دهد که قیام امام حسین علیه السلام و یارانش تنها و تنها به خاطر خدا و دین مبین اسلام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جنس قیام امام حسین(ع) از جنس آزادگی بود، گفت: امام حسین علیه السلام علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش در صحرای کربلا به خوبی مطلع بودند، ولی بازهم دست از مبارزه و جهاد در راه خدا برداشتند.

حجت الاسلام موذن افزود: معنویت و روح خدایی قیام عاشورا باعث گردید که این نهضت تا قیام منجی عالم بشریت زنده بماند و ان شاء الله صاحب الزمان(عج) خود انتقام خون های بی گناه امام حسین علیه السلام و یارانش را از کفار و یزیدیان خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام امسال بازهم اجتماع عظیم اربعین را با شور و شعور حسینی رقم زدند، گفت: حضور میلیون ها عاشق رسول الله(ع) و اهل بیت علیهم السلام در کربلای معلی، نوعی نمایش اقتدار جهان اسلام در برابر کفار و مستکبران بود و بی شک این اجتماع بزرگ و عظیم انسانی تاثیرات خود را بر منطقه و جهان خواهد گذاشت.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، حاج محمدباقر منصوری اردبیلی، از مداحان کشوری در عزای حسینی مرثیه سرایی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha