پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به سالروز صدور بیانیه شوم بالفور اشاره کردند و گفتند: تمامی رنج های امروز ما از این بیانیه است و این بیانیه لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که راه را برای پایه ریزی رژیم اسرائیل هموار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به سالروز صدور بیانیه شوم بالفور اشاره کردند و گفتند: تمامی رنج های امروز ما از این بیانیه است و این بیانیه لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که راه را برای پایه ریزی رژیم اسرائیل هموار کردند و اینان مسئول تمامی آنچه بر سر ملت فلسطین و منطقه آمده هستند.

 

سید فضل الله: قرار داد قرن، بیانیه بالفور دوم است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: آخرین گره های تشکیل دولت لبنان از چارچوب درگیری بر سر سهمیه بندی ها در کابینه به گره ای دیگر تبدیل شده که رنگ طایفه گری و فرقه گرایی به خود گرفته است که باید با توافق حل شود.

وی در بخش دیگر اشاره کرد: ما در هفته گذشته شاهد استقبال بی سابقه و غیر قانونی کشور های عربی با رژیم صیهونیستی بودیم که با عناوین مختلف ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و غیره انجام گرفت.

 سید فضل الله تصریح کرد: این اقدام زمانی انجام شد که رژیم اسرائیل به هیچ کدام از خواسته هایی که در اتحادیه عرب مطرح شده عمل نکرده است، بلکه شهرک سازی را افزایش داده و به یهودی سازی مسجد الاقصی و قدس روی آورده و سیاست کشتار، آواره کردن و محاصره ملت فلسطین را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: ما کشور های عربی می خواهیم به جای مصالحه با دشمنی که با آن مصالحه نخواهد کرد، با همدیگر مصالحه کنند و اختلافاتی را که موجب سوء استفاده کشور های بزرگ می شود، کنار بگذارند.

امام جمعه بیروت افزود: امیدوار بودیم که طرح توقف جنگ در یمن از سوی اتحادیه عرب یا سازمان همکاری اسلامی یا کشور هایی که ائتلاف جنگ علیه یمن را آغاز کردند، پی گیری شود و به کشتار و عواقب جنگ برای مردم یمن و ویرانی زیر ساخت ها پایان داده شود.

وی به سالروز صدور بیانیه شوم بالفور اشاره کرد و گفت: تمامی رنج های امروز ما از این بیانیه است و این بیانیه لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که راه را برای پایه ریزی رژیم اسرائیل هموار کردند و اینان مسئول تمامی آنچه بر سر ملت فلسطین و منطقه آمده هستند.

سید فضل الله "قرار داد قرن" را بیانیه بالفور دوم دانست که هدف آن حذف مسئله فلسطین است و گفت: بیانیه بالفور ضعف امت عربی و اسلامی را آشکار کرد و امروز می ترسیم که آن ضعف و سستی دوباره تکرار شود.

 

شیخ دعموش: ملت فلسطین راهی جز ادامه دادن راهپیمایی بازگشت و مقاومت ندارد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: تکیه بر کشور های عربی در باز­پس ­گیری سرزمین و حقوق ملت فلسطین، در واقع تکیه بر سراب است؛ چراکه با این عادی سازی روابط که انجام می گیرد، دیگر امیدی به آنها نیست.

وی ادامه داد: باید بر ملت ها و منطقه تکیه کرد و در نتیجه ملت فلسطین راهی جز ادامه دادن راهپیمایی بازگشت و تمامی انواع مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی ندارند.

شیخ دعموش تصریح کرد: روند عادی سازی روابط با اسرائیل از "قرار­داد قرن" جدا نیست؛ چراکه این قرار داد این‌طور که به نظر می رسد چیزی جز طرحی اجرایی نیست و برخی کشور های عربی به ویژه در حاشیه خلیج فارس در این قرار داد دست دارند.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: این روند نشانگر میزان بی توجهی کشور های عربی به ملت فلسطین و مسئله آن است که ممکن است به تلاش در جهت منافع اسرائیل بینجامد.

وی افزود: تجاوز ها و جنایت های رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری، حکایت از رضایت کشور های عربی به این وضع دارد و اینکه رژیم می تواند به جنایت های بیشتری مرتکب شود بی آن که به کشوری عربی پاسخ دهد.

 

شیخ یاسین:جهان با سکوت در برابر تجاوزات اسرائیل به این رژیم اجازه استمرار تجاوز را می دهد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: این مسئله که رژیم صهیونیستی لبنان را تهدید به حمله می کند باید در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جهان با سکوت در برابر تجاوزات روزانه رژیم صیهونیستی به حاکمیت لبنان، به این رژیم اجازه استمرار تجاوزات خود را می دهد.

شیخ یاسین افزود: ارتش، مقاومت و ملت لبنان توانایی پاسخگویی و مقابله با هرگونه تجاوزی را داراست.

رئیس انجمن علمای صور به سالگرد بیانیه شوم بالفور اشار کرد و گفت: این بیانیه که با کشتار های رژیم صهیونیستی در "کفر قاسم"و "بحولا" و"قانا" خود را نشان داد، به دست محور مقاومت رو به نابودی است و ما امروز در آستانه پیروزی حتمی هستیم.

 

شیخ حبلی: سازش و تلاش کشور های عربی برای عادی سازی روابط، مایه تأسف است

شیخ صهیب حبلی در  خطبه نماز جمعه اشاره کرد: بعد از گذشت صد و یک سال از سالروز صدور بیانیه شوم بالفور، ملت فلسطین به جهاد و مبارزه برای آزادی سرزمین خود ادامه می دهند و به توطئه هایی که علیه آنان انجام می گیرد، بی توجه هستند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین با خون و جانفشانی خود توطئه "قرارداد قرن" را که ترامپ می خواست با آن یهودی بودن رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، با شکست مواجه کرد.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه، سازش و تلاش کشور های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را تأسف برانگیز دانست و گفت: بعد از روابط آشکار عربستان سعودی و اسرائیل، امروز شاهد سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر به عمان و سفر وزیر صهیونیستی به امارات هستیم.

روحانی اهل سنت در سالروز صدور بیانیه بالفور، ملت فلسطین را به کنار گذاشتن تمامی انواع اختلافات، تحکیم وحدت و حلقه زدن به دور گزینه مقاومت برای شکست قرارداد قرن و بیرون راندن اشغالگران دعوت کرد.

وی به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: جنگ یمن کودکان، زنان و پیرمردان را بدون هیچ گناهی به کام مرگ می کشاند و این به خطر عدم تسلیم شدن مردم یمن در برابر خواسته رژیم آل سعود است.

شیخ حبلی این سؤال را مطرح کرد که آیا دعوت آمریکا و فرانسه به توقف جنگ عربستان علیه یمن، هزینه ای است که بن سلمان برای تبرئه خود از دست داشتن در قتل خاشقجی می پردازد یا اینکه غرب از تنگنای هم پیمانان خود در محور سعودی با خبر شده است؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha