پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

​حوزه/معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت:اساس رشد علم و دانش بشری بر روی پژوهش بنا شده است، بنابراین طلاب باید مقوله پژوهش را جزو لاینفک برنامه های خود قرار دهند، زیرا تنها با پژوهش می توان جوابگوی شبهات پیچیده دشمنان باشیم.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش، اظهار داشت: یکی از نیازهای طلاب، جامع بودن آنان در علوم دینی است، یعنی نباید تنها به یادگیری کتب حوزوی در دوران تحصیل اکتفا کنند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: امروز هم حوزه های علمیه و هم طلاب نسبت به زمان های گذشته از نظر کمی و کیفی بسیار تغییر کرده اند، در گذشته دسترسی طلاب به کتاب دینی بسیار مشکل بود، ولی در حاضر هر طلبه ای می تواند در کمترین زمان ممکن به کتابها و اسناد مورد نظر دسترسی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: از سویی دیگر پیشرفت های دنیای رسانه و فضای مجازی در عصر کنونی دریچه ای جدید بر روی طالبان علوم دینی باز کرده اند. امروز هر طلبه ای می تواند در کمترین زمان ممکن اطلاعاتی را که دارد از طریق فضا مجازی به سراسر جهان انتقال دهد و به قول معروف مراکز دینی جهان می توانند در فضای مجازی به راحتی با هم ارتباط و تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به ضرورت توسعه و نهادینه سازی مقوله پژوهش در بین طلاب، تاکید کرد: طلاب اگر می خواهند بعد از تحصیل در مدارس علمیه، در نقش یک مبلغ کارآمد و با علم فعالیت کنند، باید مسئله پژوهش را جدی بگیرند و این مهم را جزء از امور درسی و مطالعات روزمره خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: امروز دیگر نمی توان از کنار مسئله و موضوع پژوهش به راحتی گذشت، زیرا با پژوهش و تحقیق می شود زاویای پنهان و پیچیده علوم را بهتر و کامل تر بشناسیم.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار تصریح کرد: اساتید حوزوی نیز باید طلاب را در بحث پژوهش یاری کنند و از آنان بخواهند که در دوران تحصیل شان کارهای پژوهشی در امور دینی و... انجام دهند، زیرا در صورت تحقق این مهم، روحانیون فردای جامعه اسلامی، افرادی باعلم، با بصیرت و با بینش خواهند بود.

حجت الاسلام بهرامپور در پایان سخنان خود گفت: اساس رشد علم و دانش بشری بر روی پژوهش بنا شده است، بنابراین طلاب باید مقوله پژوهش را جزو لاینفک برنامه های خود قرار دهند، زیرا تنها با پژوهش می توان جوابگوی شبهات پیچیده دشمنان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha