جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری  رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضو

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: ما برای حفظ عزت و استقلال خود راهی به جز ایستادگی در برابر دشمن نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌  ضمن گرامیداشت 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بر اهمیت نقش نخبگان و فرهیختگان جامعه اسلامی در حفظ و تقویت روحیه استکبارستیزی ملت تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی از عوامل بسیار مهم و اثرگذار در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب، فرهیختگانی هستند که در بخش های مختلف جامعه، دارای نفوذ بیان و قلم هستند.

وی افزود: واقعیت آن است که در شرایط کنونی، ما برای تامین منافع ملی و عزت و استقلال خود هیچ راه دیگری به جز ایستادگی در برابر دشمنان نداریم و این را ما از آموزه های اسلامی خود دریافت می کنیم چه آن که اگر ما بر راهی که با شهیدان خود آغاز کرده ایم و با هدایت های رهبری ادامه می دهیم، استوار و ثابت قدم بمانیم، بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، پیروزی و نصرت الهی از آن ماست و برکات خدای متعال بر ما نازل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از این منظر 13 آبان ماه به عنوان روز ملی استکبار ستیزی روز بسیار مهمی است که باید به این وسیله بر مقاومت خود در برابر شیطان بزرگ بیفزاییم و بدانیم که باید در این راستا فرهیختگان ما غرور و افتخار ملی را باید در طبقات مختلف جامعه تزریق کرده و همه انسجام و اتحاد ملی را نصب العین خویش قرار دهیم.

وی اضافه کرد: آمریکا همواره خصومت و دشمنی خود با ملت ما را نشان داده و روزی با جنگ تحمیلی، زمانی با حمایت علنی و آشکار از منافقین ، زمانی با بلوکه کردن دارایی های ملت ایران ، دوره ای با ترور دانشمندان و خواص جامعه ما و نیز مقطعی هم با تشدید جنگ روانی و فشارهای اقتصادی می خواسته به هدف خود برسد.

حجت الاسلام و المسلمین وحدتی همچنین بیان داشت: در این میان ملت ما با الهام گیری از مکتب اهل بیت(ع) در برابر دشمنان ایستاده و از ارزش ها و آرمان های خود دفاع کرده است و به راستی پس از گذشت قرن ها از شهادت سیدالشهدا(ع) امروز به خوبی می بینیم که امام حسین (ع) در چه جایگاهی قرار دارند و یزیدیان کجا هستند.

وی گفت: ما در همین پیاده روی اربعین به خوبی مشاهده می کنیم که سال به سال بر شمار عزاداران و محبان امام حسین(ع) افزوده می شود و جالب و درس آموز این که خود این پیاده روی اربعین برای ما پیام مقاومت دارد؛ به این معنا که اگر واقعاً در زیارت عاشورا می خوانیم که "انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم"، این فقط در زبان و شعار نیست بلکه در عمل نیز محور ما مجاهدت و مقاومت است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه غرب آسیا تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه متاسفانه به سمت رژیم صهیونیستی میل و گرایش پیدا کرده اند و با سران خبیث این رژیم جنایتکار گفتگو می کنند تا به این وسیله چهره کریه و ظالم این رژیم را تطهیر کنند و به خیال خود ، جریان مقاومت را تضعیف کرده و بگویند که فقط عده ای فلسطینی با اسراییل درگیر هستند و حال آن که رژیم صهیونیستی بی شک غده سرطانی منطقه و دشمن اصلی جهان اسلام است و باید از بین برود.

وی گفت: طبعاً این وظیفه نخبگان و فرهیختگان ماست که با بصیرت دهی و آگاهی بخشی بیشتر و درک شرایط حساس منطقه و جهان به رسالت تاریخی خود جامه عمل بپوشانند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین ابراز داشت: از سوی دیگر در چنین اوضاع و احوالی ما باید از مردم عزیز بخواهیم که هوای همدیگر را داشته باشند چرا که ما اگر در برابر دشمن می جنگیم باید بر اساس آیه نورانی قرآن در داخل مصداق بارز رحماء بینهم باشیم و هوای همدیگر را داشته و گره از کار هم بگشاییم و با تکیه بر توان درونی خود ، قوی شویم در برابر دشمن و قطعاً بر اساس وعده خدای متعال نتیجه چنین مقاومتی پیروزی خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha