جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سقای بی ریا

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: بی شک تقویت بُعد بصیرتی و ولایتمداری در سطح جامعه، لازمه توفیق در برابر استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر سقای بی ریا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت:واقعیت آن است که ما در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی بحران ها و فتنه هایی را سپری کرده ایم و قطعاً در آینده نیز با فتنه هایی مواجه هستیم که راه غلبه بر آن ها تقویت بصیرت در دو بُعد انقلابی و دینی بوده است و خواهد بود.

وی همچنین افزود: در واقع ما از قرآن و سنت اهل بیت (ع) و نیز بیانات امام و رهبری دیگر بزرگان استفاده می کنیم که در مواجهه با فتنه ها چگونه رفتار کنیم و اگر این بصیرت توام با صبر و دوراندیشی وجود داشته باشد دشمنان در ایجاد و توسعه فتنه ها علیه انقلاب و نظام اسلامی ، راه به جایی نمی برند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر این که ولایتمداری و دشمن شناسی از جمله لوازم کلیدی مقابله مومنانه در مواجهه با فتنه ها و غلبه بر استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در قرآن کریم می فرماید علت این که بعضی از امت های گذشته دچار عذاب الهی شده و به مشکل برخوردند این بود که در انجام تکالیف الهی و مواجهه با فتنه ها و آزمایش ها، از قوه درک و بصیرت لازم بر اساس چارچوب های دینی بی بهره بودند.

وی گفت: با عنایت به این که دشمنان اسلام همواره و در مراحل گوناگون تاریخی در حال انجام توطئه هستند، لذا بصیرت یک امر مداوم و ضروری است تا ما بتوانیم در جدال با دشمن موفق و سربلند باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha