پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۱۳ آبان

حوزه/ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، روز 13 آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، در  13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرده و آنها را به خاک و خون کشیدند، در 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران به تسخیر خود درآوردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدی به خود پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

13 آبان امسال نیز از آن جهت بسیار مهم است که آمریکا این روز را به عنوان اعلام رسمی تحریم های جدیدش در نظر گرفته و این نشان می دهد که خوی استکباری خود را پس از 40 سال هنوز اصلاح نکرده، اما مردم ایران اسلامی باری دیگر نیز نشان خواهند داد که از تحریم ها نمی ترسند و می توانند بر روی پای خود بایستند.


 

مردم از تهدیدها و تحریم ها ترسی ندارند

غلام حیدرفاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان اظهار کرد: 13آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است که همه ساله با حضور در راهپیمایی به همین مناسبت انزجار خود را به دنیا اعلام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روزهای یوم الله و از جمله 13 آبان باید همواره در تاریخ ماندگار بمانند، یادآور شد: حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهپیمایی این روز بزرگ در راستای مقابله با اسکبار ستیزی و همچنین مقاوت در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ضمن تاکید بر ضرورت باشکوه‌تر برگزارشدن راهپیمایی امسال 13 آبان در کشور، تاکید کرد: مردم کشورمان برای اینکه به آمریکا و همدستانشان بفهمانند که فشار بر روی مردم ایران بی‌تاثیر بوده و از تهدیدهای آمریکا هیچگونه ترس و هراسی ندارند، شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان همه در کنار یکدیگر و با اتحاد و انسجام در راهپیمایی 13 آبان همانند سال‌های دیگر شرکت می‌کنند.

مولوی فاروقی ادامه داد: در این راهپیمایی مردم ایران به آمریکا ثابت خواهند کرد که تا پای جان، پشتیبان مسئولان و نظام خود هستند و هرگز با فشار و تهدید آنان تسلیم نخواهند شد.

وی ملت ایران را ملتی دارای آزادی و استقلال دانست و متذکر شد: ملتی که دارای این ویژگی ها باشد همواره پیروز است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه آمریکا در طی عمر انقلاب به دنبال کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب بوده است، ابراز کرد: اما خوشبختانه عملکرد مثبت انقلاب بر کسی پوشیده نیست و حضور مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی خواهد داد.

مولوی فاروقی با بیان اینکه در شرایطی که عمده تلاش آمریکا مبنی بر نشان دادن عدم دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: رسانه‌ها و مسئولان ملی بایستی همه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را به بهترین شکل برای مردم تبیین و بازگو کنند که در این خصوص، نقش رسانه‌ها، طلاب و مبلغین علوم دینی در محافل و مجالس مختلف بسیار تاثیرگذار است.

وی هدف رسانه‌های بیگانه را ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان برشمرد و تبیین کرد: مردم نباید به تبلیغات رسانه‌های بیگانه کوچکترین توجهی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بر ضرورت جلوگیری از تفرقه در جامعه تاکید کرد و افزود: مردم بایستی با هوشیاری کامل اجازه به ایجاد تفرقه ندهند چرا که تفرقه بین مردم و مسئولان سبب رسیدن دشمن و استکبار جهانی به اهداف‌شان می‌شود.

مولوی فاروقی اذعان داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

دشمنان مایوس تر می شوند

حجت الاسلام سید محمدباقرعبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که 13 آبان روز فریاد ملت در برابر دشمن و کفر است که باید همه ساله تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه این روز یکی از برنامه‌های نمادین حرکت انقلابی ملت ایران و همچنین یادآور روزهای انقلاب است، مطرح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه دشمن با تمام توان با تلاش برای استحاله فرهنگی به میدان آمده و از طرفی بحث تهدیدهای آمریکا بیش از گذشته مطرح است، بایستی مراسم گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان حماسی‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این مهم که 13آبان نمایش اقتدار ملت ایران و روز اعلام مواضع ضداستکباری ملت ایران است، یادآور شد: این روز بزرگ، مبارزه با استکبار را زنده می‌کند و یادآور جنایت‌های استکبار علیه ایران قبل و بعد از انقلاب است که باید قدر دانسته شود.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: هدف آمریکا از طراحی تحریم‌ها فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است و می‌خواهند به بهانه تحریم‌ها مردم را از مسئولان عصبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران قصد فرود آوردن سر تعظیم در مقابل آمریکا را ندارد، اضافه کرد: به همین دلیل آمریکا با ایران خصومت دارد و قصدش آن است که جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی در قبل از وقوع انقلاب اسلامی و زمانی که روابط خوبی بین رژیم شاهنشاهی با آمریکا بود، باز هم این کشور مانع پیشرفت ما می‌شد که این مطلب جای بسی تامل دارد.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: در حقیقت آمریکا همیشه قصد ضربهزدن به ایران را داشته است و در این راه ازهیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه برنامه‌های زیادی جهت ایجاد چالش بین مردم و مسئولان کشور صورت گرفته و هجمه‌های فرهنگی زیادی علیه نظام مقدس اسلامی طراحی شده است،   عنوان کرد: در راهپیمایی 13 آبان مردم ایران با تمام توان نفرت و انزجار خود را از جنایت‌های آمریکا اعلام خواهند کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شرکت در راهپیمایی 13آبان را یک وظیفه سیاسی دانست و گفت: راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان به طور یقین دارای بازتاب سیاسی فوق‌العاده ای خواهد بود و آمریکا و همچنین رسانه‌های بیگانه آن را رصد خواهند کرد و امیدواریم با شرکت حداکثری ملت شریف ایران در این روز بزرگ، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و یاوه‌گویان کوبیده شود.

حجت الاسلام عبادی خاطر نشان کرد: امسال13 آبان پرشورتر از سال های گذشته خواهد بود، زیرا مصادف با اعلام رسمی تحریم های آمریکا خواهد بود، اما برای اینکه مشتی دیگر بر دهان این دشمن خون خوار بزنیم حضور گسترده ای خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تحریم های آمریکا دشمنی آشکار با ملت عزیز ایران است و این تحریم ها زندگی مردم را نشانه رفته لذا دلسوزی های آمریکا برای ملت ایران نشان از توطئه ها و فتنه های آن هاست.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا حضور حماسی مردم در 13 آبان امسال باعث یاس و ناامیدی دشمن خواهد بود و یقینا پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه نماد عظمت، اقتدار و مردمی بودن انقلاب و الگویی برای دیگر کشورهاست، یادآور شد: حضور در صحنه این پیام را می رساند که ایران همانند گذشته بدون آمریکا می تواند بر روی پای خود بایستد و اقتدار و ایستادگی خود را حفظ کند و آمریکا نیز از این شرایط ناراحت است و تمامی تلاش ها و سنگ اندازی های خود را در این راستا انجام می دهد تا ایران به عنوان الگویی برای دیگر کشورها تبدیل نگردد.

حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: هدف آمریکا از این تحریم های جدید برای این است که نتوانیم به مسائل داخلی خود بپردازیم، اقدامی که در طی این چهل سال بارها و بارها برای کشورمان ایجاد کرده است.

وی گفت: جنگ 8 ساله، بحران های داخلی، و تحریم ها برای این است که ما را مشغول کنند و نگذارند مسئولین به امور بپردازند اما این ملت با سربلندی از این جنگ روانی و تحریم های اقتصادی بیرون خواهد آمد.

آمریکا آرزوی نابودی انقلاب اسلامی را به گور  می برد

حجت الاسلام علی اصغر نیساری مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان اینکه 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار کرد: 13 آبان روزی است که به حق امام راحل(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و با توجه به اینکه 13 آبان نماد استکبار ستیزی و روز خارج شدن از بند طاغوتیان زمان است، اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: مهمترین پیام 13 آبان، بیان کردن نقش مهم دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در استکبار ستیزی و تقویت روحیه استکبار ستیزی است و همچنین بیان رشادت‌های جوانان و نوجوانان در دوران انقلاب اسلامی و انتقال این رشادت‌ها به نسل جوان امروز است.

مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه با اشاره بر ضرورت ماندگار ماندن روزهایی همچون یوم‌الله 13 آبان در تاریخ، تصریح کرد: تا زمانی که دشمنی دشمنان این انقلاب و خباثت‌ها و ظلم‌های دنیای کفر به خصوص آمریکای جنایتکار وجود داشته باشد باید ایامی که مزین به نام روزهای مبارزه با کفر و استکبار و ظلم است زنده بماند و نه تنها زنده بماند، بلکه باید با وسعت بیشتر تمام مرزهای جغرافیایی و سیاسی و دیپلماسی را درنوردد و فراگیر شود.

حجت الاسلام نیساری ادامه داد: بایستی مردم عزیز ایران اسلامی بدانند که 40 سال به تنهایی ایستادگی و مقاومت کردند و این در برابر 40 سال شرارت دنیای کفر است که هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا این انقلاب را به زانو در بياورند ولی خوشبختانه با عنایت خداوند متعال، هوشیاری مردم و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانستند به آرزوی خودشان برسند و قطعا این انقلاب 40 سالگی خودش را جشن می‌گیرد و دشمنان انقلاب اسلامی آرزوی از بین بردن این انقلاب را به گور خواهند برد.

وی ضمن اشاره به تهدیدهای امسال آمریکا در بحث تحریمها و بقیه مسائل، عنوان کرد: با توجه به تهدیداتی که دشمن در زمینه اعمال تحریم‌های بیشترداشته است باید مردم بدانند که این یک تهدید پوچ و توخالی بیش نیست و دشمن چیزی برای رو کردن ندارد، زیرا هر کاری که تاکنون از دستش برآمده انجام داده و کاری نمانده که بخواهد انجام دهد.

مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه اضافه کرد: هر چه حضور مردم بویژه نوجوان و جوانان در راهپیمایی ها پر رنگ‌تر باشد به دنیا ثابت می‌شود که این تحریم‌ها و تهدیدها بی‌اثر است.

حجت الاسلام نیساری با تاکید بر اینکه آن چیزی که مردم را به خیابان ها می کشاند و در مقابل استکبار قرار می دهد بصیرت دینی و سیاسی است، یادآورشد: این بصیرت زمانی ايجاد می شود که صاحبان تريبون به موقع و به بهترین شکل مسائل دوران انقلاب اسلامی، اهداف انقلاب و دستاوردهای انقلاب را و همچنین تهدیدات دشمن را برای مردم بازگو کنند.

 وی بیان داشت: با توجه به اینکه طلاب و روحانیون قابل اعتماد مردم و صاحب تريبون هستند، می توانند نقش بصرت افزایی را به خوبی ایفا کنند.

حضور حماسی ملت انقلابی در راهپیمایی ۱۳ آبان

حجت الاسلام احمد ملایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: یوم الله 13 آبان، روز اعلام‌ پایداری و مقاومت جانانۀ ‌ملت‌ انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت آمریکای جنایتکار و تبلور خشم الهی، انقلابی و حماسی ملت حسینی و عاشورایی ایران است.

وی افزود: چهل سال ایستادگی و مقاومت و پایداری جانانۀ ملت قهرمان و ظلم ستیز ایران اسلامی در برابر چهل سـال خبـاثت، شـرارت، جنایت و تحریم‌های همه جانبه و ظالمانۀ آمریکا پس از وقوع انقلاب اسلامی، بألاخره سبب بیداری ملتها و جهان شمول‌شدن شعار"مرگ بر آمریکا' و تنزل جایگاه این کشور در بین افکار عمومی و برملا شدن چهره خبیث و منافقانه آنان در سطح منطقه و جهان شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به این‌که یوم الله سیزدهم آبان تجلی حقیقی، مولود عینی، الگوی امروزی و تمام نمای پیام تاریخی، جهان شمول و مفاهیم ارزشمند و گرانسنگ حماسۀ جاویدان قیام عاشورای حسینی است، متذکر شد: آمریکای جنایتکارخائن و مخل نظم و امنیت عمومی و صلح جهانی به عنوان "شیطان بزرگ"، " مصداق اتم استکبار" و فرزند نامشروع جریان های طاغوتی و سلطۀ اغواگرایانۀ شیاطین است.

حجت الاسلام ملایی ادامه داد: مراسم 13 آبان امسال، روز بزرگ "مرگ بر آمریکا" و مرگ برخباثت ها و جنایت های مختلف علیه بشریت است، و تا زمانی‌که سیاست‌های استکباری وخوی ظالمانه و ددمنشانۀ آمریکا علیه ایران و سایرکشورها و دولت‌های مستقل، آزادی‌خواه و عزت طلب ادامه یابد، نه این‌که شعار"مرگ بر آمریکا"، به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان و سایر مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی حذف نمی گردد، بلکه این شعار و پیام با وسعت و فراگیری تاریخی و آزادی بخش خود و با درنوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی، سیاسی، دیپلماتیک و انسانی، هرروز فراگیر تر و جهان شمول‌تر از قبل می شود.

وی افزود: شعار "مـرگ بـر امریـکا"، "مـرگ بـر انگلیـس" ، "مـرگ بر صهیونیسـم و اسـرائیل " و "مرگ بر استکبار " امروز ملت عاشورایی ایران؛ ترجمان همان شعار "هیهات منا الذله " اباعبدالله الحسین(ع) و لبیک به ندای جـاودان" هـل مـن نـاصـر ینـصـرنـی " امـام حسـین (ع) در ظـهر عـاشـورا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: تـظاهـرات یوم الله 13 آبان با شعار "هیـهـات منـا الـذلـه" صـبح یـک شـنبـه در30 نقطه در سـراسـر استان خراسان‌جنوبی برگزار می شود.

حجت الاسلام ملایی اضافه کرد: تظاهرات ضد استکباری یوم الله 13 آبان با شعار محوری "هیهات منا الذله "و فریاد رسای"مرگ بر آمریکا " پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

سخن پایانی...

دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای به زانو درآوردن این ملت 40 سال تلاش کردند، اما به نتیجه نرسیدند، لذا این روزها سعی دارند از طریق جو روانی بر ناامیدی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزایند، اما غافل از این هستند که این ملت دوران 8 سال جنگ تحمیلی را با سختی فراوان گذرانده است و از تحریم باکی ندارند. این بار نیز بینی این شیطان بزرگ را همچون گذشته به خاک ذلت خواهند مالید و نشان خواهند داد پای انقلابی که برای آن خون‌های بسیاری ریخته شده است، خواهند ایستاد.

فردا با حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان، برگ زرین دیگری در تاریخ به ثبت خواهد رسید، برگی که نقطه عطفی در جهت نابودی استکبار جهانی و پیروزی بیش از پیش ایران اسلامی خواهد بود.

گزارش: فرزانه احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha