پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی قربانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: مبارزه با ظلم و استکبار در ضمیر تک‌تک ایرانیان نهادینه شده و اگر کسانی به دنبال این هستند که مسئله مبارزه با آمریکا را کم‌رنگ کنند این افراد یا از مکتب اسلام الهام نگرفته‌اند یا مردم ایران را خوب نشناخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، به وقایع و رخدادهای مهم 13 آبان روز استکبارستیزی اشاره و اظهار کرد: سه حادثه مهم در 13 آبان رخ داده و در تقویم کشور ثبت شده است؛ تبعید امام راحل (ره)، قتل‌عام دانش‌آموزان مخالف رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی.

وی افزود: وظیفه مردم این است که 13 آبان امسال به‌مانند سال‌های گذشته و بلکه پرشورتر علیه آمریکا و استکبار فریاد زده و نفرت خود را به نمایش گذارند، زیرا آمریکا و مبارزه با آمریکا در نهاد هر ایرانی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا هم‌زمان با روز 13 آبان امسال اهمیت برگزاری پرشورتر مراسم امسال را مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم اسلامی باید علیه استکبار و نماد آن قیام کرد و اکنون آمریکا نماد ظلم است، گفت: ما از مکتب اباعبدالله (ع) مبارزه با ظلم و ستم و زیر بار ستم و حرف زور نرفتن را یاد گرفته‌ایم و لعن بر ظالمان و مخالفت با آنان موافق با اهداف و آرمان‌های قیام امام حسین (ع) است.

این استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مبارزه با ظلم و استکبار در ضمیر تک‌تک ایرانیان نهادینه شده و اگر کسانی به دنبال این هستند که مسئله مبارزه با آمریکا را کم‌رنگ کنند این افراد یا از مکتب اسلام الهام نگرفته‌اند یا مردم ایران را خوب نشناخته‌اند، زیرا از اول انقلاب تاکنون نشان داده‌اند که از اهداف خود دست برنداشته و مبارزه با ظلم و ستمگری را تا زمانی که خوی ظلم و ستمگری وجود دارد، ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی به دخالت و نقش آمریکا در ظلم‌ها و جنایت‌های صورت گرفته در سراسر جهان اشاره و اضافه کرد: در هر جای عالم که ظلم و تجاوزی است آمریکا یا به‌طور مستقیم در آن دخالت دارد یا غیرمستقیم، به‌گونه‌ای که جنگ‌های نیابتی واقع‌شده در عراق، سوریه، یمن و فلسطین و هر جای این دنیا مصادیق این دخالت‌ها و نقش‌های استکبار و شیطان بزرگ است.

وی با تأکید بر این مسئله که 13 آبان روز براعت از استکبار و ظالمان است، افزود: به امید خداوند فردا مردم یکپارچه به میدان آمده و با شعار علیه ظلم و جور مستکبران عالم به‌ویژه آمریکا هم چون همیشه نفرت خود را از جنایتکاران عالم به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha