جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی ۱۳ آبان مردم قم

​حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان گفت: در ۱۳ آبان دست‌ها و دلهايمان را قوی کنيم و در اين روز، مردم خدا جو و استکبار ستيز را همچنان به ميدان مبارزه با مظهر استکبار بخوانيم و رسالت دينی و ملی خود را به انجام برسانيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی عصر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت سنندج با اشاره به روز بزرگ و سرنوشت ساز 13 آبان، اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه، روزی است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت سازی از تاريخ ملت ايران به ثبت رسیده است، روزی که در زواياي مختلف آن نماد مقاومت و پايداری ایرانيان در برابر استکبار جهانی آشکار است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان به حوادث 13 آبان اشاره کرد و گفت: تبعيد امام به ترکيه در سال 42، کشتار دانش آموزان انقلابی در سال 57 و تسخير لانه جاسوسی آمريکا در سال 58، رخدادهای تاريخ سازی بودند که مهر بطلانی بر دخالت استکبار در مقدرات ميهن اسلاميمان زد.

حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نمادهای پلیدی استکبار در 13 آبان ماه به یکباره فرو ریخت، گفت: 13 آبان يادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گيري انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافيا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد و شايد تاريخ معاصر ما روزی با اين درجه از اهميت و بزرگی کمتر به ياد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان از خاطره انگيزترين روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است، تاکید کرد: 13 آبان زاد روز انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامگذاری کرده اند.

حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در روز 13 آبان سال 58، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمريکا و مرکز طراحی و سناريو پردازی برای براندازی نظام  را تسخیر کردند و جاسوسان آمريکايي را طی 444 روز در چنگ اراده انقلابی ملت ایران قرار دادند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: در 13 آبان 58 به يکباره به حيات سیاسی مملو از خباثت آمريکا و عملکرد سازمان سیا در ايران خاتمه داده شد و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائماً به فتنه انگيزي و ماجراجویی عليه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند، به گروگان گرفته شدند و سفارت آمريکا در تهران، تعطیل شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگيري جاسوسان ديپلمات نمای کاخ سفيد، تنها يک حادثه سياسي در مقياس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور ديگر نبود، بلکه آغاز تحول عميقی بود که در خاورميانه و در سطح جهان برای عریان ساختن ماهيت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمريکا به وقوع پیوسته بود.

وی ادامه داد: 13 آبان در تاريخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل است و یکی آرمانهای مهم انقلاب اسلامی به عنوان يک حرکت اصیل اسلامی، مقابله با استکبار جهانی بوده و عمق و اصالت این آرمان به اندازه‌اي است که هيچ گاه آمريکا نمی‌تواند اميد سازش و مصالحه از سوی حرکت انقلاب را داشته باشد.

حجت الاسلام مومنی در اداه سخنان خود تاکید کرد: امروز جريان‌های استکباری می کوشند این دیدگاه را مطرح سازند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر انديشه‌های لیبرالیستی غرب می‌گذرد و الگوی آمريکايي این نوع اندیشه و بينش را با شيوه‌ها و ابزارهای مختلف ترويج می‌کنند. عدم وابستگی به بيگانگان، رد سلطه پذيري، رابطه بر اساس احترام متقابل، آزادی سیاسی و اجتماعی در چارچوب احکام اسلام، برابری در اجرای قانون و تحقق عدالت و برچيدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامی است که بی شک، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور آن‌است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در 13 آبان دست‌ها و دلهايمان را قوی کنيم و در اين روز، مردم خدا جو و استکبار ستيز را همچنان به ميدان مبارزه با مظهر استکبار بخوانيم و رسالت دينی و ملی خود را به انجام برسانيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha