جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کازرونی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تبیین جایگاه روزه، حسن خلق و اخلاق نیک در ترویج اسلام ناب محمدی گفت: پیامبر(ص) در فرمودند که دین همچون درختی است که ریشه های آن ایمان بوده و هرچه ایمان تقویت شود درخت دین پربار تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، با بیان این که بنابر بیان قرآن عده ای قلبشان در برابر آیات و روایات و موعظه ها و نصیحت ها همچون سنگ بوده و حتی اگر پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز موعظه کنند اینان همچون ابوجهل می شوند، تصریح کرد: اینگونه افراد آیات الهی را کنار گذاشته و به مقتضای قرآن عمل نمی کنند و در برابر پذیرش حق ممانعت می کنند.

وی با بیان این که اینان اگر درست عمل کرده و پایبند به مقتضای آیات و روایات قرآنی باشند جایگاه بلندی پیدا می کنند، گفت: اگر قدرتی وجود دارد، چنانچه این قدرت درخدمت مردم قرار گیرد آنگاه می توان جزو اولیای خدا همچون سلیمان نبی بود اما در صورتی که قدرت در خیانت مردم باشد این موجب مذلت بوده و در قرآن فراوان نکوهش شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن تبیین جایگاه روزه، حسن خلق و اخلاق نیک در ترویج اسلام ناب محمدی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در بیانی این چنین فرمودند که دین همچون درختی است که ریشه های آن ایمان بوده و هرچه ایمان تقویت شود قطعا درخت دین نیز پربار تر خواهد بود و توامان با ایمان، روزه و زیارت نیز از فروعات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که زیارت حسین بن علی(ع) بی نهایت آثار دارد، اما ایمان اصل دین است و شاه نیز در همین صحن به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شد و یا صدام نیز به زیارت حسین بن علی می رفت اما آنچه نشانگر اصل دین و ریشه آن می باشد ایمان است، اظهار کرد: ایمان که باشد فرعیات آن نیز پسندیده است.

وی با بیان این که نماز، روزه و عبادات همه درپرتو ایمان معنا و مفهوم پیدا می کند، خاطر نشان کرد: در حقیقت همانطور که درخت بدون ریشه برایتان معنایی ندارد و ریشه اگر نداشته باشد به درد هیزم آتشین می خورد، در اصل و اساس دین نیز آن دینی که در آن ایمان ضعیف و سست باشد، دین نیست بلکه از پایه و اساس بازیچه و سرگرمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افراد باید ایمان و اعتقاد خود را تقویت کنند، اظهار کرد: حال اگر ایمان دارید باید زکات آن را پرداخت کنید و این فرع ایمان است؛ همچنین نماز همچون آبیاری درخت بوده و روزه نیز همچون خطوطی است که همچون رگ در بدن ما قرار دارد که با نماز و روزه آن درخت تنومند دین می تواند به آخرین برگ نیز نیرو برساند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی ضمن تاکید بر اهمیت حسن خلق و اخلاق نیک در جامعه دینی بیان کرد: در زمستان درخت هیچ زیبایی ندارد و اخلاق خوب هچون برگ برای درخت دین می ماند.

وی با بیان این که حسن خلق داشته باشید که حسن خلق به دین زیبایی می دهد، تصریح کرد: حسن خلق جاذبه دین است که عده ای را در مسیر دین قرار داد و موجب باروری و تنومندی دین می شود؛ از سوی دیگر پایبندی به حیا نیز موجب زینت دین بوده و انسان با حیا و مودب اگر دین دار باشد، مردم به دین روی می آورند؛ بنابراین در زندگی حیا و عفت به خرج دهید. 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha