شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱۳ آبان

حوزه/ ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی باری دیگر در صحنه حضور یافتند تا نشان دهند دشمنان این مرز و بوم همچنان که امام راحل فرمودند، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، امروز 13 آبان ماه است، روزی که سه واقعه مهم را در خود جای داده و نمی توانیم آن ها به فراموشی بسپاریم.

13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید، و 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، این سه حادثه مهم باعث شد تا این روز به عنوان یوم الله معرفی و از آن به نام روز مبارزه با استکبار جهانی یاد شود.

اما 13 آبان امسال نیز اتفاق دیگری در راستای دشمنی های آمریکای خون‌خوار ثبت گردید، اتفاقی که به زودی از اعمال آن پشیمان خواهند شد.

دولت آمریکا 13 آبان 97 را به عنوان روز اعمال تحریم های نفتی علیه کشور ایران انتخاب کرد تا شاهد بتواند جنگ روانی که از ابتدای سال به صورت گسترده آغاز کرده را پیروز شود و مردم ایران را از نظامشان ناامید کند و باعث گردد تا حضور کمتری را در راهپیمایی داشته باشند، اما غافل از اینکه این مردم دیگر از تحریم و تهدید نمی ترسند.

مردم ولایت مدار ایران اسلامی در سراسر کشور باری دیگر آمدند و نشان دادند آن خواب های آشفته دشمنان برای این ملت تعبیری ندارد و تیرهای دشمنان برای به زانو درآوردن این ملت یکی پی از دیگری به سنگ می خورد.

نفرت ملت ایران از آمریکا

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند در راهپیمایی 13 آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: 13 آبان ماه روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: ملت ایران با حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان ماه شعار «هیهات مناالذله» و «مرگ بر آمریکا» را بار دیگر زنده کردند و این شعارها نشان از نفرت ملت ایران از آمریکای جنایتکار است، که سعی دارد با هر ترفندی ملت عزیز ایران را تحت فشار قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: تهدیدهای ترامپ و هم‌پیمانان آن‌ها، بر روی شجاعت ملت ایران تاثیری ندارد و نمی‌توانند انسجام و اتحاد مردم را خدشه‌دار کنند.

مولوی فاروقی با بیان نقش جوانان و نوجوانان در حفظ انقلاب خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید درس مبارزه با زورگویان را از بزرگترها فرا بگیرند و بدانند پدر و مادرهای آن‌ها با مبارزه در مقابل استکبار، رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی گفت: مردم سراسر جهان باید آگاه باشند که مسلمانان و ملت ایران با هیچ فشاری و تحت هیچ عنوانی تسلیم آمریکا و زورگویان نشده و از این پس نیز نخواهند شد و دشمنان آرزوی روزی که ملت ایران را به زانو درآورند را به گور خواهند برد.

پیروزی جریان مقاومت در 40 سال گذشته

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: 13 آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه، و همچنین سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی «روز دانش آموز» است.

وی ایستادگی را بهترین راه برای مقابله با استکبار دانست و افزود: امروز بهترین راه برای اینکه بتوانیم در برابر استکبار ایستادگی کنیم، همبستگی، ولایت مداری و ولایت پذیری است.

مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی با بیان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: 13 آبان نماد پیروزی جریان مقاومت در 40 سال گذشته و مبارزه با مستکبران است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اهمیت 13 آبان بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی بر سلطه ناپذیری بنیان نهاده شده و روز 13 آبان هم برای پاسداشت این هدف بلند هر سال در کشور گرامی داشته می شود.

وی افزود: این راهپیمایی نماد ولایت پذیری ملت ایران در برابر تجاوزگری استکبار جهانی است.

راه عزت در مقابله با استکبار جهانی است

حجت الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان نقش نسل آینده در قبال انقلاب گفت: دانش‌آموزان با پیدا کردن مسیر حق و صحیح و با تمسک به امام راحل و امام خامنه ای از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون نقش‌های خوبی را ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان ماه نشان دهنده پیدا کردن راه سرفرازی و عزت است و جوانان این کشور هیچگاه دست از آرمان‌های شهدا و انقلاب برنمی‌دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به رشد و بالندگی فکری جامعه در شناخت توطئه‌های دشمنان تصریح کرد: ملت ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی با گذشت 40 سال از انقلاب، استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام، قرآن و ولایت را شناخته و با حفظ وحدت و هم‌دلی از دین و وطن خود دفاع می‌کند.

حجت الاسلام مشرفی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان به خوبی متوجه شده‌اند که راه عزت آن‌ها در مقابله با استکبار جهانی و بر ملا کردن نقشه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه نسل امروز نباید فریب حربه های دشمن را بخورد، خاطرنشان کرد: اگر نوجوانان و جوانان می‌خواهند موفق شوند باید مسیر اهل بیت(ع) را طی کنند و به امام حسین(ع) اقتدا کرده و فریاد «هیهات مناالذله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» سر بدهند و فریب نقشه‌های دشمنان را نخورند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در ادامه اضافه کرد: باید شرایط کنونی کشور را درک کرد؛ دشمنان برای اینکه در میان مردم تفرقه و اختلاف ایجاد کنند انواع و اقسام کارها را انجام می‌دهند و شبهه‌افکنی می‌کنند و انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه می‌دهند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان نقش برآب کردن هدف دشمنان عنوان کرد: هدف دشمنان این است که مردم را از جامعه اسلامی جدا کنند اما با حضور یکپارچه ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان ماه نقشه‌های دشمنان نقش برآب می‌شود.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha