سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز نیازمند موقوفات جدیدی در حوزه مسائل آموزشی و درمانی هستیم، تصریح کرد: در این خصوص حمایت های علما، روحانیان و کسانی که تربیون های عمومی در اختیار دارند می تواند بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز همزمان با هفته وقف، در جمع خبرنگاران به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و از آن به عنوان یک سفارش دینی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ائمه طهار(ع) و علمای بزرگ دین خود از پیشگامان ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دینی بودند.

وی با بیان این که امروز نهضت عظیم عاشورا با بهره گیری از فرهنگ و ظرفیت وقف حفظ مانده و گسترش یافته است، افزود:  بیش از 70 درصد موقوفات مازندران برای عزاداری حسینی است و همین امر نشان دهنده نقش وقف در حفظ و گسترش فرهنگ حسینی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که مسأله وقف یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های تقویت دین و ارزش های دینی در جامعه است، تصریح کرد: این سنت ارزشمند دینی دارای ظرفیت های بسیاری بالایی در حوزه های مختلف است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز در حوزه درمانی، آموزشی و اجتماعی نیازمند موقوفات جدیدی هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که موقوفات دارند می توانیم بسیاری از مشکلات این حوزه ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به این که موقوفات ظرفیت بالایی در حل مشکلات اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه دارند، بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای وقف، این سنت حسنه دینی می تواند نقش بسیار مؤثری در زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی ایفا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز در سایه وقف برنامه های فرهنگی و دینی بسیاری در جامعه اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: با تقویت این سنت دینی می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه را اصلاح کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز نیازمند موقوفات جدیدی در حوزه مسائل آموزشی و درمانی هستیم، تصریح کرد: در این خصوص حمایت های علما، روحانیان و کسانی که تربیون های عمومی در اختیار دارند می تواند بسیار اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کاهش شکاف های اجتماعی در جامعه یکی از کارکردهای مهم وقف است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر این دستورات دینی به خوبی در جامعه اسلامی اجرایی شود دیگر شاهد فقر و محرومیت در جامعه دینی نخواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف در عین این که کارکردهای مادی بسیاری در جامعه می تواند داشته باشد، کارکرد مهم معنوی نیز دارد، تصریح کرد: این سنت حسنه دینی بهترین باقیات و صالحات برای انسان های مؤمن و خیراندیش خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها چیزی که در آخرت برای انسان باقی خواهد ماند اعمال او خواهد بود، تصریح کرد: با وقف می توان ضمن حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، توشه ای نیز برای سفر آخرت خود اندوخته کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha