پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اوقاف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان ازثبت شش وقف جدید به ارزش دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زمینه های مذهبی، قرآنی، فرهنگی و کمک به توسعه مساجد از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام علی اصغر توسلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با بیان این که دهه وقف از چهاردهم آبان آغاز شد، گفت: همگان وظیفه داریم از موقوفاتی که دیگران در راستای خدمت به جامعه به یادگار گذاشتند، حفظ کنیم.

وی، با ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان با بیان ای نکه از2284 موقوفه شهرستان دارالمومنین،  644 موقوفه مساجد، 94 مورد حسینیه، 4  مورد آرامستان، 12 مورد تکیه، 3  مورد دارالقران، 2 مورد زینبیه و 1525 مورد دیگر در زمینه های مختلف ماست، افزود: وجود 120 بقعه متبرکه و امامزاده شهرستان کاشان نشان از ارادت خاص و علاقه مندی مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) است.

وی، با بیان اینکه بالغ بر 600 خادم و هیئت امنا در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان کاشان به زائرین خدمت رسانی می کنند، ادامه داد: بالغ بر290 نفر ازخادمین بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

حجت الاسلام توسلی، با بیان اینکه اداره اوقاف در زمینه های حقوقی، ثبتی، اقتصادی، بهره وری و فرهنگی فعالیت می کند، اخذ 86 سند مالکیت بیش از صد هزار مترمربع موقوفات از ابتدای سالجاری تاکنون را از مهمترین فعالیت های ثبتی اداره اوقاف کاشان برشمرد و اظهار کرد: این اداره تمام تلاش خود را در زمینه رضایت مندی مردم و مالکین جوا بقاع متبرکه و موقوفات بکار برده است.

وی از اجرای طرح هایی در حوزه اقتصاد، بهره وری و توسعه زیارتگاهی در این شهرستان خبرداد و گفت: درطرح مودت 80 نفر از واقفین از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر3 میلیارد و600  میلیون تومان به صورت غیرنقدی، درقالب مصالح ساختمانی به بقاع متبرکه و امامزادگان کمک کرده اند، ضمن اینکه اداره اوقاف این شهرستان نیز602 میلیون تومان از محل نذورات کمک نقدی کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان با بیان اینکه از کل موقوقات ثبت شده شهرستان طی 25 سال گذشته 171 مورد آن توسط بانوان انجام شده، افزود: واقفین براساس مشکلات جامعه  اموال خود را وقف کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین نیت احصا شده در شهرستان کاشان مذهبی، قرآنی، کمک به طلاب و حوزه های علمیه، زائرین، بیماران صعب العلاج و تهیه جهیزیه نوعروسان می باشد، ابراز داشت: حدود 70 درصد نیات واقفین این شهرستان مذهبی است.

وی، با بیان اینکه درحوزه فرهنگی حدود57 شناسه فرهنگی در زمینه های طرح آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، جشن ولایت  علوی و طرح ملی حفظ  قرآن داریم، گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برتربیت حافظان قرآن، در سالجاری 1100 نفر در حفظ ترتیلی، 250 نفرحفظ موضوعی و 300 نفر در کلاسهای روانخوانی قرآن به صورت رایگان شرکت کرده اند.

حجت الاسلام  توسلی با بیان اینکه حق الزحمه 100 مربی قرآنی این شهرستان به صورت کامل پرداخت گردیده، از تربیت بالغ بر1650 حافظ قرآن در سالجاری دراداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان خبرداد و افزود: سال گذشته 1700 نفر حافظ قرآنی را تحویل جامعه داده ایم.

وی از استقبال اجرای طرح دوره زندگی اسلامی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: از 15 مربی طرح زندگی اسلامی 11 نفر خانم و 4 نفر آقایان در 5 بقعه متبرکه این شهرستان به منظور تحکیم بنیان خانواده مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان در پایان، به نقش رسانه در افزایش موقوفات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی از موقوفات این شهرستان غریب واقع شده اند، رسانه ها با اطلاع رسانی  می توانند مروجان خوبی در زمینه فرهنگ وقف باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha